آئین افتتاحیه چهلمین مسابقات بین‌المللی قرآن ایران برگزار شد + فیلم
کد خبر: 4200046
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
با حضور رئیس مجلس

آئین افتتاحیه چهلمین مسابقات بین‌المللی قرآن ایران برگزار شد + فیلم

آئین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران امروز، 26 بهمن در تهران برگزار شد تا از فردا شاهد برپایی بخش رقابت‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آئین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران امروز، پنجشنبه، 26 بهمن‌ماه همزمان با اعیاد شعبانیه و میلاد باسعادت امام سجاد(ع) با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

این مراسم با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت حامد علیزاده، از خراسان رضوی و حائز رتبه اول پنجاه و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی آغاز شد.

آئین افتتاحیه چهلمین مسابقات بین‌المللی قرآن ایران آغاز شد

همزمان با این رویداد جهانی، هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان برپا می‌شود و شاهد حضور رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش هستیم.

اجرای مراسم را عباس سلیمی و سیداحمد نجف از مجریان باسابقه رسانه ملی به عهده داشتند. سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش دیگری از این آئین بود.


گزارش تصویری افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن


اجرای گروه مدیحه‌سرایی معراج قم از دیگر بخش‌های آئین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران بود و در ادامه شاهد سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم.

آئین افتتاحیه چهلمین مسابقات بین‌المللی قرآن ایران برگزار شد

در پایان محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت: بی‌تردید برگزاری این اجلاس، این نشست و این مسابقه بهترین هنجارسازی برای انس با قرآن، برای قرائت و تدبر در قرآن است. قرآنی که کتاب زندگی است، کتاب، حکمرانی است و برای اداره و رشد جامعه برنامه‌هایی اساسی و جامع دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بُعد تربیتی جامعه و نسبت آن را با نسل تازه انقلاب از جمله مهمترین عرصه‌های پیش روی نیروی متعهد انقلابی دانست و گفت: وقتی حرف از شاخص‌های قرآنی می‌زنیم، این امر باید به شکل مصداقی در عرصه فرهنگ، آموزش و تعلیم و تربیت نسل تازه انقلاب نیز تحقق پیدا کند که در آینده نزدیک با چنین رویکردی است که از مجموعه مدیریتی و حکمرانی آینده که سکان اداره این کشور را به دست می‌گیرند، خاطرجمع خواهیم بود که اندیشه، نگرش و تصمیم‌گیری آنها نیز بر پایه باورهای قرآنی شکل خواهد گرفت. ما نسبت به این مسئله در شرایط کنونی مسئول هستیم. این امر در دنیای خاکی حق‌الناس محسوب می‌شود و ما نسبت به عمل کردن یا عمل نکردن به آن در پیشگاه مردم باید پاسخگو باشیم و بعد در دیار باقی نیز باید در محضر خداوند نسبت به عملکرد خوب و بد خود، مسئولیت‌پذیر باشیم.

مراسم افتتاحیه به صورت زنده و مستقیم از رادیوهای قرآن و تلاوت و شبکه خبر2 سیما پخش شد. پایگاه هیئت‌آنلاین نیز اقدام به پخش زنده این رویداد کرد.

آئین افتتاحیه چهلمین مسابقات بین‌المللی قرآن ایران برگزار شد

یادآور می‌شود، مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان و پسران در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل طی 27 بهمن تا 1 اسفندماه، بعد از ظهرها از ساعت 15 تا 21 و در بخش بانوان و دختران در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن طی 28 تا 30 بهمن صبح‌ها ساعت 9 تا 12 برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برتر دوم اسفندماه با حضور رئیس‌جمهور از ساعت 15 تا 17 در همین محل برگزار شده و روز پنجشنبه، سوم اسفندماه، متسابقان به همراه اعضای هیئت داوران این دوره به محضر رهبر معظم انقلاب می‌رسند.

مخاطبان ایکنا تا پایان این رقابت‌ها می‌توانند از طریق پرونده ویژه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران این رویداد را پیگیر باشند.

انتهای پیام
captcha