مسابقات قرآن در چهلمین دوره به اوج پختگی رسیده است
کد خبر: 4200063
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
محمدمهدی اسماعیلی:

مسابقات قرآن در چهلمین دوره به اوج پختگی رسیده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عدد چهل در فرهنگ دینی نماد تکامل است و حال که مسابقات قرآن به دوره چهلم خود رسیده است، نشان از اوج پختگی و قوام این رویداد بزرگ فرهنگی است و رغبت کشورهای زیادی را برای شرکت در آن برانگیخته است.

محمدمهدی اسماعیلیبه گزارش خبرنگار ایکنا، محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که بعد از ظهر امروز پنجشنبه 26 بهمن در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت گفت: امروز در تقویم رسمی به عنوان روز دعا و صحیفه سجادیه نامگذاری شده است. تقارن میمونی شکل گرفته است، چرا که ما در فرازهای بی‌شماری از کتاب ارزشمند سیدالساجدین(ع) با مظاهر زیبایی از عبودیت و خلوص در پیشگاه خداوند مواجهیم، رسمی که قطعاً در محافل قرآنی نیز شاهد آن هستیم.

وی عدد چهل را در فرهنگ دینی نماد تکامل دانست و تصریح کرد: اینکه این مسابقات به دوره چهلم خود رسیده است، اوجی از یک پختگی و قوام یک رویداد بزرگ فرهنگی و قرآنی است که شرکت‌کنندگان از بیش از 110 کشور دنیا رغبت فراوانی برای حضور در آن را دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران را ام‌القُراء جهان اسلام معرفی کرد و گفت: این عزت و جلال به برکت نهضت امام راحل شکل گرفته است، نهضت بزرگی که دینی و قرآنی است و پیام قرآن نزد چیزی جز مقاومت و جهاد نیست، امری که امروز شاهد اوج شکوه آن در مقاومت مردمانی از سرزمینی که پاره‌تن جهان اسلام است، هستیم؛ مقاومتی که در بیش از پنج ماه زیر شدیدترین حملات و جنایات رژیم اشغالگر قدس درهم نشکسته است و هر لحظه با بنیه‌ای قوی‌تر از قبل به حیات و دوام خود ادامه می‌دهد.

اسماعیلی تأکید کرد: امروز نهضت مقاومت اسلامی مردم در منطقه، با وجود همه مشقات، کمبودها و تحمیل شدن بسیاری از خُسران‌ها، بی‌خانمانی‌ها و تقدیم هزاران هزار شهید، دشمن صهیونیستی را به زانو درآورده است که این خود مصداق بارز تحقق وعده‌های الهی است که «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم».

وی در ادامه گفت: جبهه کفر و شرک اما به همین حملات سبوعانه اکتفا نکرده است و حرص و کینه خود را وقتی در برابر مقاومت مردم مسلمان تاب نمی‌آورد، دست به اقدامات شنیع دیگری نیز می‌زند، در تابستانی که آن را از سر گذراندیم، شاهد قرآن‌سوزی از سوی یکی از جوامع غربی که ادای حقوق بشر و احترام به عقاید و آزاداندیشی ابنای بشر دارند، هستیم. آنها به همین راحتی عقاید، باورها نزدیک به دومیلیارد مسلمان را نادیده می‌گیرند و دست به این اقدام خصمانه می‌زنند. هر چند که چیزی نمی‌گذرد که شاهد رسوایی و سرنگونی آنها نیز خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حماسه طوفان‌الأقصی را مصداقی از انتقام جبهه اسلام از سپاه کفر در برابر جسارت‌هایی که به ساحت قرآن و قبله اول مسلمانان کرده است دانست و گفت: این حماسه نتیجه مجاهدت‌های جبهه مقاومت و در رأس آنها شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی است که مدتهاست خواب خوش را به چشم ایادی شیطان حرام کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: خوشبختانه در دولت سیزدهم و به مدد تعامل و همکاری خوبی که میان دولت و مجلس انقلابی شاهدش هستیم رخدادهای مطلوبی با پشتوانه فرهنگ قرآنی در حال برگزاری است و عزم دولت جمهوری اسلامی هم این است که دولتی سرتاسر قرآنی باشد و در این راستا تکالیف روشنی نیز معین و مشخص شده است که هر یک از دستگاه‌ها و امور اجرایی زیرمجموعه دولت مکلف به انجام آن شده‌اند. 

وی در پایان با آرزوی توفیق برای برگزارکنندگان این دوره از مسابقات قرآن و موفقیت برای متسابقان حاضر در آن، پیشاپیش میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) را تبریک گفت و  اظهار داشت: امیدواریم پرچم انقلاب اسلامی که مصداق بارز حکومت الله در این عصر و زمان است به دست با کفایت رهبر معظم و فرزانه انقلاب به دست صاحب اصلی این مملکت یعنی صاحب‌الزمان (عج) تقدیم شود.

انتهای پیام
captcha