ظرفیت مؤسسات قرآنی مازندران در خدمت طرح «بشری»
کد خبر: 4200091
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲

ظرفیت مؤسسات قرآنی مازندران در خدمت طرح «بشری»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خواستار بازنگری در روند آموزش مباحث قرآنی متناسب با نیاز روز شد و گفت: باید از ظرفیت همه مؤسسات قرآنی در تداوم دورره آموزشی طرح بشری بهره گرفت.

احسان آهنگر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، احسان آهنگر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز 26 بهمن در دوره توانمندسازی و تربیت مربی قرآن کریم با عنوان «طرح ملی بشری» در استان مازندران که در مجتمع فرهنگی ایثار ساری برگزار شد، اظهار کرد: طرح بشری ۲۲ سال در کشور اجرایی شده، اما در استان مازندران، مغفول مانده است.
 
وی افزود: در این طرح که مورد توجه استان‌های دیگر قرار گرفته یک وحدت‌رویه مناسبی در روند آموزش قرآنی ایجاد شده و متولیان امر تلاش دارند که به نظام جامع مشترک در آموزش قرآن برسند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: برای نخستین بار طرح بشری با استقبال بیش از ۳۰۰ نفر مواجه شده است.
 
وی خواستار آسیب‌شناسی در روند برگزاری دوره شد و افزود: باید تلاش کنیم که نقاط ضعف را شناسایی و نسبت به کاهش آسیب‌ها اقدامات مناسب صورت گیرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اضافه کرد: راه نجات انسان عصر حاضر قرار گرفتن در مسیر قرآن است و اگر قرار است که مشکلات اجتماعی ما در جامعه کاهش پیدا کند، باید در مسیر قرآنی قرار گیریم.
 
آهنگر با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات حال حاضر جامعه، عدم توجه به دستورات قرآن است و باید توجه جدی به سبک زندگی داشته باشیم، گفت: افزایش آمار طلاق نشان می‌دهد که در راستای معارف قرآن کم کار کردیم و باید در این زمینه بازنگری کنیم. با اتصال به معارف قرآنی می‌توانیم زندگی مناسب‌تری برای مردم رقم بزنیم و طرح بشری که سابقه ۲۲ ساله در برگزاری این دوره‌ها دارد، می‌تواند گام مناسبی در توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان باشد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خواستار استفاده از ظرفیت مؤسسات قرآن در توسعه طرح بشری شد و افزود: با توجه به تجربیات مناسبی که در طرح بشری در کشور ایجاد شده باید آموزش فراگیر قرآنی را در استان مازندران عملیاتی کنیم.
 
آهنگر خواستار بازنگری در روند آموزش مباحث قرآنی متناسب با نیاز روز شد و گفت: باید از ظرفیت همه موسسات قرآنی در تداوم دوره آموزشی طرح بشری بهره گرفت.
 
یادآور می‌شود، دوره توانمندسازی و تربیت مربی قرآن کریم با عنوان «طرح ملی بشری» تا ۲۸ بهمن‌ماه در مجتمع فرهنگی ایثار ساری ادامه دارد.
انتهای پیام
captcha