دبیرخانه بیست و ششمین جشنواره شیخ طوسی فعالیت خود را آغاز کرد
کد خبر: 4200119
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

دبیرخانه بیست و ششمین جشنواره شیخ طوسی فعالیت خود را آغاز کرد

رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی از آغاز فعالیت بیست و ششمین دوره این جشنواره برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

علی کاظمی، معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی

حجت‌الاسلام والمسلمین علی کاظمی، معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از مهیا شدن دبیرخانه دائمی جشنواره شیخ طوسی برای دریافت آثار تولیدی و مقالات سال ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ خبر داد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی را پشت سر گذاشته‌ایم، اظهار کرد: جشنواره شیخ طوسی از سال ۱۳۷۶ آغاز و از سال ۱۳۹۰ توسط پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره شیخ طوسی با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو بخش آثار و موضوع ویژه، ادامه داد: طلاب، اساتید، کارکنان جامعه المصطفی همه ساله آثار خود را در قالب تالیف، رساله، پایان نامه و ترجمه جهت ارزیابی به دبیرخانه ارسال می‌کنند که در بیست و پنجمین جشنواره، حدود ۲۵۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این میان آثار پژوهشگرانی از ۵۸ ملیت و به ۱۶ زبان به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در بخش ویژه جشنواره موضوع «گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل» بر اساس منویات مقام معظم رهبری انتخاب گردید که در این بخش ۲۰۰ مقاله دریافت شد و ۷ اثر به عنوان برگزیده در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت.

حجت‌الاسلام کاظمی ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: هر سال بخش اصلی و ویژه جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی برگزار می‌شود که امسال میزبان ۱۰ فارغ‌التحصیل فعال پژوهشی دارای اثر و کتاب از کشور‌های آذربایجان، ازبکستان، افغانستان، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، عراق، لبنان و میانمار هستیم.

یادآور می‌شود، معرفی و تقدیر از آثار برگزیده جشنواره، رونمایی از آثار و نکوداشت مرحوم علامه شیخ باقر شریف القریشی، متفکر و محقق برجسته کشور عراق از دیگر برنامه‌های بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی بود.

انتهای پیام
captcha