برنامه‌های دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن ایران/ اجرای هادی اسفیدانی
کد خبر: 4200305
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

برنامه‌های دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن ایران/ اجرای هادی اسفیدانی

دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش آقایان از بعدازظهر 28 بهمن‌ماه آغاز شد و طی آن 14 شرکت‌کننده در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسالان به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید می‌پردازند.

برنامه‌های دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن ایران / اجرای هادی اسفیدانی

به گزارش ایکنا، دومین روز چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش آقایان از ساعت 15 امروز 28 بهمن‌ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز می‌شود و تا حوالی ساعت 21 ادامه خواهد داشت. 

در این روز هم مانند روز گذشته 14 شرکت‌کننده شامل چهار شرکت‌کننده در بخش دانش‌آموزی و 10 شرکت‌کننده در بخش بزرگسالان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که در بین آنها نام مهدی اکبری‌رزین و هادی اسفیدانی دو نماینده کشورمان در رشته قرائت تحقیق دانش‌آموزی و بزرگسالان نیز به چشم می‌خورد. 

بر همین اساس در این روز ابتدا چهار شرکت‌کننده بخش دانش‌آموزی به روی جایگاه می‌روند، این متسابقان به ترتیب احمد بشیر از کشور بنگلادش در رشته حفظ کل قرآن کریم، مشفق رحمان از کشور بنگلادش در رشته قرائت تحقیق، احمد بنی‌یعقوب از کشور عمان در رشته حفظ کل قرآن و مهدی اکبری زرین از ایران در رشته قرائت تحقیق خواهد بود.

زمان اجرای نماینده کشورمان در بخش دانش‌آموزی و در صورتی که مسابقات این روز با تأخیر شروع نشود حوالی ساعت 16:15 دقیقه خواهد بود. 

در ادامه مسابقات و پس از اجرای یکی از گروه‌های تواشیح مسابقات در بخش بزرگسالان ادامه می‌یابد. در این بخش و تا قبل از اذان مغرب احمد قبس از کشور سوریه در رشته قرائت تحقیق، ساهرنافزمحمد اسمر از فلسطین در رشته حفظ کل قرآن و محمدمهدی عزالدین از کشور لبنان در رشته ترتیل به روی جایگاه می‌روند.

در نوبت بعد از اذان مغرب نیز محمدعبدالرحمانی از کشور کومور در رشته قرائت تحقیق، عبید ادریس سلیمان از کشور تانزانیا در رشته قرائت تحقیق، منتظر رعد خالد از کشور عراق در رشته قرائت ترتیل، محمد شافی از کشور اتیوپی در رشته حفظ کل قرآن کریم، هادی اسفیدانی از ایران در رشته قرائت تحقیق و کمال‌الدین جمالزاده از کشور افغانستان در رشته قرائت تحقیق  به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید می‌پردازند.

زمان اجرای هادی اسفیدانی، نماینده کشورمان در رشته قرائت تحقیق بزرگسالان حوالی ساعت 20:30 دقیقه خواهد بود. 

بر اساس این گزارش علاوه بر بخش رقابتی، در این روز سه قاری افتخاری و دو گروه تواشیح نیز به اجرای برنامه‌های می‌پردازند. قاری ابتدایی روز دوم مسابقات مهدی غلام‌نژاد، قاری قبل از اذان یکی از اعضای هئیت داوران و قاری پایانی نیز حمید شاکرنژاد خواهد بود. همچنین گروه‌های ‌همخوانی‌ و مدیحه‌سرایی الغدیر تهران و کریمه اهل بیت(ع) در خلال مسابقات به اجرای برنامه می‌‌پردازند. 

انتهای پیام
captcha