رقابت فشرده دختران ایران و عراق در روز نخست مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4200326
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
ایکنا گزارش می‌دهد

رقابت فشرده دختران ایران و عراق در روز نخست مسابقات بین‌المللی قرآن

روز اول چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش بانوان و دختران دانش‌آموز، رقابت فشرده‌ای شکل گرفت که اوج آن در میان متسابقان عراق و ایران بود.

رقابت فشرده دختران ایران و عراق در روز نخست مسابقات بین‌المللی قرآنبه گزارش خبرنگار ایکنا، نخستین روز رقابت‌های بخش بانوان چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز، 28 بهمن‌ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد و ظهر به پایان رسید.

رقابت‌ها از ساعت 8 با تلاوت غزاله سهیلی‌زاده، قاری ممتاز کشورمان و رتبه‌دار ادوار مسابقات سراسری ایران آغاز شد. او به عنوان قاری افتخاری در این رویداد حضور داشت.

همزمان با این رویداد، هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی نیز در حال برگزاری است و به همین بهانه صندلی‌های سالن اجلاس سران مملو از دختران دانش‌آموز در سنین مختلف و مقاطع دبستان و دبیرستان بود که به همراه کادر آموزشی مدارس حضور یافته بودند.

اجرای برنامه را الهام غفاری، مجری شبکه قرآن و معارف سیما به عهده داشت. نخستین فردی که اجرای خود را به داوران ارائه داد، مهنا قنبری‌شیرذلی از ایران در رشته حفظ کل قرآن بود. او نماینده ایران در بخش دانش‌آموزی است.

امروز تمامی اجراها طبق برنامه از پیش تعیین‌شده پیش رفت ولی نوبت اجرای نماینده موریتانی به نماینده لبنان، خانم مرنیان مصطفی در رشته ترتیل داده شد. نماینده موریتانی درخواست داشته است تا روز دیگری و با آمادگی بیشتر اجرا داشته باشد.

رقابت فشرده دختران ایران و عراق در روز نخست مسابقات بین‌المللی قرآن
افرادی که در فهرست اجراهای روز اول قرار داشتند، در بخش دانش‌آموزی در رشته ترتیل، زهرا طاقی الملتاشی از کشور عراق، رشته حفظ کل حنیفه آلارا اعیارا از ترکیه و رشته ترتیل، اسما فلکی از ایران بودند.

در بخش بزرگسالان، بانوان بالای 18 سال، در رشته حفظ کل نرجس جوادطعمه از عراق، در رشته ترتیل کنوکوان سوکتاون از تایلند، رشته حفظ کل، تسنیم عریان از سوریه، رشته ترتیل، صدیقه ایشاد از بنگلادش، رشته قرائت ترتیل کوثر لطیفی از آلمان، رشته ترتیل مبشره سلطان از ترکیه اجرا داشتند.

تا اینجا ارزیابی کارشناسان اجرای خوب نماینده عراق و لبنان بوده است.

رقابت فشرده دختران ایران و عراق در روز نخست مسابقات بین‌المللی قرآن

حسن ختام این مراسم تواشیح و همخوانی گروه ممتاز اهل الکسا بود.

رقابت فشرده دختران ایران و عراق در روز نخست مسابقات بین‌المللی قرآن

آئین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه همزمان با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش برگزار شد و از عصر روز گذشته شاهد اجرای بخش آقایان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن بودیم.

یادآور می‌شود، مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان و پسران در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل طی ۲۷ بهمن تا ۱ اسفندماه، بعد از ظهرها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و در بخش بانوان و دختران در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن طی ۲۸ تا ۳۰ بهمن صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برتر دوم اسفندماه با حضور رئیس‌جمهور از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در همین محل برگزار شده و روز پنجشنبه، سوم اسفندماه، متسابقان به همراه اعضای هیئت داوران این دوره به محضر رهبر معظم انقلاب می‌رسند.

مخاطبان ایکنا تا پایان این رقابت‌ها می‌توانند از طریق پرونده ویژه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران این رویداد را پیگیر باشند.

انتهای پیام
captcha