المصطفی، پرچمدار یک تفکر و اندیشه تازه در عالم است
کد خبر: 4200397
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی:

المصطفی، پرچمدار یک تفکر و اندیشه تازه در عالم است

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: المصطفی به عنوان مرکز علمی برآمده از اندیشه و گفتمان انقلاب اسلامی، امروز پرچمدار یک تفکر و اندیشه تازه در عالم است.

علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه عصر امروز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه در دیدار دست‌اندرکاران و تعدادی از میهمانان غیرایرانی جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی ضمن خوشامدگویی به میهمانان جشنواره شیخ طوسی و تبریک اعیاد و موالید ماه مبارک شعبان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی که در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی آن قرار داریم، به همه آزادی خواهان و حقیقت‌جویان عالم تعلق دارد و همچون اسلام عزیز، رحمتی برای همه بشریت به شمار می‌آید.

وی جمع حاضر را نمونه‌ای از خدمتگزاران به ساحت اسلام ناب در سراسر جهان توصیف کرد و افزود: بسیار خرسندیم در رویداد علمی سالانه المصطفی که به نام مبارک مرحوم شیخ طوسی نامگذاری شده است، میزبان شما عزیزان به نمایندگی از صد‌ها و هزاران نفر از علما و فضلای ارزشمند پرورش یافته در جامعه المصطفی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، هدف از برگزاری جشنواره‌های علمی پژوهشی را شناسایی اصحاب پژوهش و قدردانی از تلاش علمی آنان دانست و ادامه داد: شناسایی و رشد ظرفیت‌های علمی و پژوهشی پژوهشگران، استادان و دانش‌پژوهان المصطفی، از اهداف مهم جشنواره شیخ طوسی به شمار می‌آید. همچنین همه ساله موضوعی ویژه برای جشنواره انتخاب می‌شود که به یکی از مسائل روز و مورد ابتلا می‌پردازد.

وی ادامه داد: المصطفی و جشنواره شیخ طوسی هدفی بالاتر از سایر جشنواره‌ها و رویداد‌های علمی را دنبال می‌کنند. المصطفی به عنوان مرکز علمی برآمده از اندیشه و گفتمان انقلاب اسلامی، امروز پرچمدار یک تفکر و اندیشه تازه در عالم است. جهان امروز در مقطعی ویژه قرار گرفته و تمدن مادی که چندین قرن بر عالم حاکم بوده است، به سختی تلاش می‌نماید سلطه فرهنگی خود را بر عالم حفظ کند.

رئیس جامعه المصطفی، تهاجم فرهنگی و هویتی را مهم‌ترین ابزار نظام سلطه برای حاکمیت بر بشریت دانست و تصریح کرد: این هجوم فکری و معرفتی در هر بخش از جهان به شکلی نمود یافته است. ما و شما به عنوان عضوی از خانواده جامعه المصطفی العالمیه، رسالت انتقال پیامی معنوی، الهی و عدالت‌خواه، به جای گفتمان منفعت‌طلب، لذت‌جو و به دور از اخلاق و معنویت را به جهان عهده‌دار هستیم. انجام این رسالت تمدنی، به دست انسان‌های باهمت و خستگی‌ناپذیر ممکن است و می‌تواند مسیر حرکت تاریخ را تعیین کند.

انتهای پیام
captcha