خدمات ادیبان ایرانی در گسترش تمدن اسلامی چشمگیر است
کد خبر: 4200705
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
اسماعیلی در اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی:

خدمات ادیبان ایرانی در گسترش تمدن اسلامی چشمگیر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با بیان آنکه در تمدن اسلامی؛ نویسندگان و شاعران ایرانی خدمات فراوانی برای گسترش دین آسمانی اسلام داشته‌اند گفت: شعرا، حکما، علما، محدثان و فقها همه دست‌به‌دست یکدیگر داده‌اند تا بتوانیم شاهد گسترش علوم و معارف اسلامی به زبان فارسی باشیم.

به گزارش ایکنا؛ مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سلسله برنامه‌های بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)؛ ظهر دوشنبه 30 بهمن؛ با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر، تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع)؛ مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد و دبیر دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در جوار حرم آستان عبدالعظیم حسنی(ع) برگزارش شد.

اسماعیلی در این مرسام ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ابراز امیدواری کرد که با نعمات و برکات ماه شعبان وارد ماه ضیافت الهی شویم و گفت: طی ادوار پیشین این رخداد بیش ‌از شش‌ونیم میلیون نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده‌اند و امسال نزدیک به یک میلیون و 100هزار نفر با این رخداد همراه بودند. این اعداد؛ اعدادی شوق‌انگیزی است و نشان از عشق و علاقه جامعه فرهنگی ما به حوزه کتاب و بالاتر از آن به حوزه کتاب‌های منتسب به امام رئوف است.

وی با تاکید بر آنکه افتخار حوزه فرهنگ و هنر روایت و همراهی با معارف اسلام و ائمه اطهار(ع) است تصریح کرد: وقتی چنین همراهی عظیمی را از سوی جامعه کتابخوان شاهد هستیم شادی و شعف وجود ما را می‌گیرد. وقتی این شور، شوق، علاقه کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را در حوزه کتاب می‌بینیم وجودمان پُر از شعف و شادی می‌شود و آن را افتخاری برای جامعه فرهنگی و فرهنگ‌دوست ایران سرافراز می‌دانیم.

خدمات نویسندگان و شاعر ایرانی در گسترش تمدن اسلامی چشمگیر است

وظیفه سنگین معرفی استعدادهای درخشان رضوی

اسماعیلی با تاکید بر آنکه هر گوشه و خطه از خاک گُهربخش ایران عزیز مملو از استعدادهای بزرگ فرهنگی است تصریح کرد: بسترسازی برای شکوفایی این استعدادها وظیفه سنگینی است که ادای آن را وظیفه خود را می‌دانیم. امیدواریم این نوع برنامه‌ها دروازه‌ای برای معرفی چهره‌های جدید، خلاق و افرادی باشد که در این حوزه‌ها درخشش دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز امیدواری از آنکه جامعه ما به قوت در این حوزه به حیات خود ادامه ‌دهد خاطرنشان کرد: این استمرار تجلی همان حیات چندهزارساله تمدن ایران است که با ورود دین هدایتگر و مبین اسلام به آن صدها برابر قوت بخشید. در تمدن اسلامی، نویسندگان و شاعر ایرانی خدمات فراوانی به گسترش دین آسمانی اسلام کرده‌اند. شعرا، حکما، علما، محدثان و فقها همه دست‌به‌دست یکدیگر داده‌اند تا بتوانیم شاهد گسترش علوم و معارف اسلامی به زبان فارسی باشیم.

اسماعیلی با تاکید بر آنکه برای توسعه و فراگیری هر چه بیشتر معارف اسلامی باید جشنواره‌های مختلف و متعددی در کشور برگزار شود خاطرنشان کرد: همه باید همت کنیم تا مجموعه جشنواره‌ای متناسب با این سرمایه و گنج عظیمی که در کنار آن هستیم یعنی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و انتشار معارف آن برگزار کنیم و امید که این مهم به زودی اتفاق بیفتد.

انتهای پیام
captcha