علم شهید طهرانی مقدم در مسیر تحقق دستورات الهی بود
کد خبر: 4200758
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
قاضی‌زاده هاشمی:

علم شهید طهرانی مقدم در مسیر تحقق دستورات الهی بود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهید طهرانی مقدم علم را به تسخیر درآورد تا تکلیف خود را در مسیر تحقق دستورات الهی ادا کند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمیبه گزارش خبرنگار ایکنا، دومین جشنواره جایزه ملی شهید پیشرفت یادواره شهید طهرانی مقدم امروز، ۳۰ بهمن‌ماه در محل سالن همایش‌های هتل پارسیان انقلاب تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، عادل مهری، مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور طی سخنانی ضمن عرض خیرمقدم به حضار در مراسم، بیان کرد: ابتدا از ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکر می‌کنم که حمایت فراوانی از مرکز تشکل‌های شاهد و ایثارگران کشور داشته و دارند. همچنین، از همه همکاران خود در بنیاد و استان‌های مختلف کشور که در راستای برگزاری این‌جشنواره زحمت کشیدند، قدردانی می‌کنم. از مجموعه‌های استارتاپی که با جشنواره شهید پیشرفت همکاری کرده و محصولات خود را ارائه دادند نیز نهایت تشکر را دارم.

در ادامه، رضا کیانی، دبیر علمی جشنواره شهید پیشرفت نیز در سخنانی اظهار کرد: دومین جشنواره ملی شهید پیشرفت در شش محور مخترعان و مکتشفان، کارآفرینان برتر، انتشار مقالات علمی، حوزه مؤلفان، مترجمان و شعرا، مدرسان و محققان حوزه و مؤثران اجتماعی برگزار شد.

وی افزود: نزد هیئت داوران شاخص‌های ویژه‌ای مورد ارزیابی آثار رسیده به مرحله کشوری مد نظر قرار داشت و در نهایت هیئت داوران با مطالعه دقیق در مورد تک تک آثار، نفرات برتر را مشخص کرد اما این دست‌چین هرگز به معنای نفی دیگر آثار نیست و هر کدام از آن‌ها در سطح بالایی قرار داشتند.

کیانی تصریح کرد: در پایان با آرزوی اینکه خورشید تابنده جشنواره جایزه ملی شهید پیشرفت همچنان پرفروغ بماند، از تمام دست‌اندکاران این رویداد علمی قدردانی می‌کنم.

در ادامه، ندیریان، رئیس کارگروه هنر مرکز دانش‌پژوهان بنیاد شهید نیز در سخنانی گفت: سعی کردیم در نشست‌های تخصصی جشنواره محور‌ها را به خوبی بررسی کنیم. در این نشست‌ها نخبگان نقطه نظرات خود را به خوبی بیان کردند و مسئولان نیز قول همکاری دادند تا از تولیدات ایشان حمایت کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم در سال آینده نیز نخبگان هنری در جشنواره شهید پیشرفت مورد تقدیر و تجلیل قرار گیرند و مسئولان حمایت بیشتری از ایشان داشته باشند.

در ادامه، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در سخنانی بیان کرد: از همکاران خود تشکر می‌کنم که این‌ابتکار را به خرج دادند و چند سالی است که این جشنواره به نام نامی یکی از شهدای علمی کشور برگزار می‌کنند. یکی از ویژگی‌های این اقدام، این است که هم شهید مد نظر برجسته شده و هم در امتداد راه این شهیدان افتخارات علمی و هنر و فناوری معرفی می‌شوند تا جامعه با آن‌ها آشنا شود.

وی افزود: ملت‌ها زمانی که قصد معرفی تمدن خود را دارند، دستاورد‌های این تمدن را معرفی می‌کنند و در این زمینه، مسیر سختی را که پیموده‌اند، به همگان نشان می‌دهند. در مورد انقلاب اسلامی این مسئله یک ماهیت دیگر هم دارد و آن نیز جهاد فی سبیل الله است و این همان چیزی است که امثال شهید طهرانی مقدم را برجسته می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: شهید طهرانی مقدم، علم را به تسخیر درآورد تا تکلیف خود را در مسیر تحقق دستورات الهی ادا کند. به همین دلیل شخصیت شهید طهرانی مقدم و شهدایی مانند ایشان شخصیتی عارف و حکیم نیز است. شاید درس بزرگ امثال شهید طهرانی‌مقدم این است که همه ما با هدف مقدس زندگی کنیم. زمانی که با این هدف زندگی کنیم، سختی‌های عالم برای ما به مسیر رشد تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: شاید چیزی که باید بدان ارج بنهیم، ایثار در مسیر رشد و ترقی است. در این صورت خداوند متعال نیز ما را یاری کرده و به نقاط پیروزی می‌رساند. از تمامی نخبگانی که در این جشنواره حضور پیدا کردند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم هر سال به کیفیت و کمیت این رویداد افزوده شود و این کار افتخارآمیز به تراز نام شهدا قرار گیرد.

یادآور می‌شود، در پایان این برنامه و پس از رونمایی از کارت مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، برنامه تجلیل از برگزیدگان این جشنواره با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر مسئولان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha