دو پژوهشگاه المصطفی و مطالعات آموزش و پرورش همکاری خود را توسعه می‌دهند
کد خبر: 4200806
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
با امضای تفاهم‌نامه‌ای؛

دو پژوهشگاه المصطفی و مطالعات آموزش و پرورش همکاری خود را توسعه می‌دهند

تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، امروز دوشنبه با حضور رؤسای دو مرکز به امضاء رسید.

دو پژوهشگاه المصطفی و مطالعات آموزش و پرورش همکاری خود را توسعه می‌دهند

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه، امروز دوشنبه، ۳۰ بهمن‌ماه ضمن خیرمقدم به رئیس و معاونین پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به معرفی المصطفی، پیشینه، ساختار و رویکرد‌های علمی و بین‌المللی آن پرداخت.

وی با اشاره به عضویت جامعه المصطفی در اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان، خاطرنشان کرد: واحد‌های المصطفی در شهر‌های مختلف ایران و نقاط مختلف جهان، پذیرای ده‌ها هزار دانش‌پژوه از ۱۳۰ ملیت جهان هستند، این دانش‌پژوهان در بیش از ۱۶۰ رشته، گرایش و مقطع مشغول به تحصیل هستند.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به همکاری این مرکز با سایر دانشگاه‌های کشور جهت راه‌اندازی برخی رشته‌ها در خارج از ایران، یادآور شد: یکی از خدمات مهم جامعه المصطفی، آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان است که در ضمن برنامه‌های آموزشی المصطفی صورت می‌گیرد و این نهاد را به اثرگذارترین مرکز آموزش زبان فارسی در جهان مبدل کرده است.

در ادامه علی محبی، رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعه المصطفی، خاطرنشان کرد: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و جامعه المصطفی از ظرفیت‌ها و تجارب پژوهشی و آموزشی گرانبهایی برخوردارند و همکاری دو مجموعه می‌تواند دستاورد‌های بسیار خوبی را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: پژوهشگاه مطالعات آموزش پرورش در سال ۱۳۸۳ با تلفیق چند پژوهشگاه فعال در وزارت آموزش و پرورش تأسیس شد و هم اکنون دارای چهار پژوهشکده، یک مرکز پژوهشی و 15 گروه پژوهشی است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس، شناسایی و حل مسائل تعلیم و تربیت و تصمیم‌سازی برای مدیران عالی وزارت آموزش و پرورش را سه مأموریت اصلی این پژوهشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: مسائل نظام تربیت از گستردگی و تنوع بسیار زیادی برخوردار است و این پژوهشگاه به منظور پژوهش و تحقیق پیرامون این مسائل، علاقه‌مند به همکاری با مراکز پژوهشی مختلف به ویژه جامعه المصطفی است.

یادآور می‌شود، در ادامه این نشست که با حضور شماری از مسئولان جامعه المصطفی العالمیه و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه به امضای رؤسای دو مجموعه رسید.

انتهای پیام
captcha