آغاز پویش «کاشی حرم» در البرز
کد خبر: 4200906
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

آغاز پویش «کاشی حرم» در البرز

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز با اشاره به آغاز نصب کاشی‌های صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلی گفت: مردم ولایتمدار و دوستداران اهل‌ بیت(ع) می‌توانند در قالب پویش «کاشی حرم» در طرح بازسازی این مکان مقدس سهیم شوند.

آغاز پویش «کاشی حرم» در البرز

علی اسلامخواه، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه این ستاد یک تشکل مردم‌نهاد بوده و مأموریت‌هایی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: در کنار وظایفی که این مجموعه مبنی بر توسعه و بازسازی حرم‌های مقدس دارد، در سال‌های اخیر مسئله اربعین در حوزه اسکان و تغذیه نیز جزو مأموریت‌های این ستاد تعریف شده است و اعزام متخصصان و نیروهای متبرع و افتخاری به اعتاب مقدسه نیز از دیگر وظایفی است که ستاد در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه توسعه عتبات عالیات از ضرورت‌ها بوده است، ادامه داد: بعد از سقوط صدام، اشتیاق وافری از سوی شیعیان ایران و دیگر بلاد اسلامی برای زیارت حرم‌های مطهر ایجاد شد و سیل مشتاقان به هر طریقی تلاش کردند خود را به کربلا برسانند و قبور ائمه(ع) را زیارت کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز بیان کرد: با توجه به این حجم عظیم استقبال و اشتیاق محبان ائمه اطهار(ع) برای حضور در عراق و زیارت عتبات عالیات، زیرساخت‌های موجود پاسخگوی این میزان استقبال نبود و لذا یکی از ضرورت‌ها این بود که زیرساخت‌ها فراهم شود و توسعه یابد. همچنین خدمات‌رسانی عمرانی، رفاهی، بهداشتی و درمانی و... از دیگر ضرورت‌ها بود که باید برای زائران فراهم می‌شد.

اسلامخواه با یادآوری سبقه تاریخی ایرانیان در ساخت حرم‌های مقدس و مرمت ابنیه و بناهای جانبی توضیح داد: یادبودها و آثار و نام ایرانیان در بناهای مذهبی موجود و گواه بر این سابقه طولانی است؛ بنابراین ضرورت حضور ایرانیان برای مرمت و بازسازی و توسعه این اماکن مقدس بیش از پیش احساس شد.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری نذورات از دیگر ضرورت‌هاست که در اعتاب مقدسه نیازمند نظارت و ساماندهی بود و لذا تشکلی باید این سنت دینی را که ریشه در تاریخ شیعی و اسلامی دارد، بر عهده می‌گرفت تا این نذورات را جمع‌آوری کرده و بر اجرای صحیح نیات خیران نظارت صحیح و متمرکز داشته باشد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با یادآوری اینکه اربعین بنا به گفته بزرگان، قدرت نرم جهان اسلام است، بیان کرد: ضرورت ایجاب می‌کرد که این حرکت عظیم و چند 10 میلیونی شیفتگان و عاشقان سیدالشهدا(ع) با ساماندهی دقیق و کامل راهبری شود و زیرساخت‌های لازم تأمین شود که این موضوع را ستاد عتبات عالیات عهده‌دار شد.

اسلامخواه با تأکید بر اینکه حفظ شعائر اسلامی و نمایش هویت ایرانی از مهم‌ترین دلایل حضور ایران در موضوع عتبات عالیات است، گفت: این مهم مورد توجه تمامی مراجع، علما، اهل فضل و نخبگان است زیرا عمق‌بخشی به فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج گفتمان انقلاب را در پی دارد و در همه ساحت‌ها اعم از نظامی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و... اثربخش بوده که شکل‌گیری جبهه مقاومت در همین راستا محقق شده است.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات در تمامی استان‌ها از جمله البرز دفتر و نمایندگی دارد، افزود: این ستاد مسئولیت جمع‌آوری نذورات مردمی را بر عهده دارد و امروز ما در همه شهرستان‌ها مسئول و دفتر داریم که تعداد زیادی از عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) به‌صورت تبرعی و کاملاً افتخاری بدون هیچ چشم‌داشتی مشغول خدمت هستند.

اسلامخواه در ادامه با اشاره به آغاز نصب کاشی‌های صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلی بیان کرد: مردم ولایتمدار و دوستداران اهل‌ بیت(ع) می‌توانند در قالب پویش «کاشی حرم» در طرح بازسازی این مکان مقدس سهیم شوند.

وی گفت: هر فرد می‌تواند مبلغ ۲۰۰ هزار تومان برای هر عدد کاشی و به تعداد دلخواه به حساب ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات به شماره ۷۲۷۲۰۳۸ واریز و تصویر فیش واریزی را به شماره ۰۹۳۹۹۵۲۶۸۴۴ ارسال کنند. علاقه‌مندان در صورت تمایل می‌توانند نام و نام خانوادگی خود را جهت درج در پشت کاشی‌های اهدایی و نصب در صحن مبارک ارسال کنند. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز در پایان بیان کرد: عاشقان و دلدادگان سیدالشهدا(ع) و عتبات عالیات می‌توانند جهت مشارکت در پویش کاشی حرم و ساخت صحن حضرت زینب(س) از طریق نشانی https://atabat.org/fa/forms/۸۰ اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha