انتخابات حول محور اخلاق و عدالت باشد
کد خبر: 4201109
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

انتخابات حول محور اخلاق و عدالت باشد

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان‌ رضوی نسبت به اخلاق‌محوری و عدالت‌محوری در اوج انتخابات تأکید کرد.

صندوق رایبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سید امیر مرتضوی، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان‌ رضوی، امروز، دوم اسفندماه در برنامه استودیو انتخابات که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در 11 اسفند برگزار می‌شود و در این راستا دو نکته اساس کار است، یکی اخلاق‌محوری در اوج انتخابات و دیگری عدالت‌محوری.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان‌ رضوی بیان کرد: قانونگذار در قانون، تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی را تعریف کرده است که در چه حد و مرزی باید باشد و در این راستا جلسات متعددی با بازرسان، هیئت‌های اجرایی، نظارت و حتی نامزدها برگزار شد تا تبلیغات زودهنگام نباشد.

وی تصریح کرد: البته بعضاً گزارش شده است که هواداران و برخی از هیئت‌های اجرایی اصول تبلیغات را رعایت نکردند و از طرفی رویکرد ما در حیطه انتخابات تذکر به هنگام است و در مراحل بعد مجبور هستیم پرونده فضایی تشکیل دهیم که تاکنون با رعایت مؤلفه‌هایی همچون رقابت سالم، امنیت و مشارکت اتفاقات خوبی رقم خورده که از تمهیدات جدید مجلس است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان‌ رضوی گفت: در سطح کشور 202 شبکه تلویزیونی راه‌اندازی شده تا نامزدها خود را معرفی کنند و به حوزه انتخابات کمک شود و خوشبختانه به موقع نیز راه‌اندازی شد.در این خصوص رعایت اصل عدالت‌محوری مدنظر بوده تا کسانی‌که به لحاظ مالی توان تبلیغات ندارند برای امر تبلیغات این فضا در اختیار است تا بتوانند تبلیغات خود را داشته باشند.

مرتضوی بیان کرد: قانون شفافیت باعث شد امسال نسبت به انتخابات گذشته کمتر شاهد تخلف باشیم، ضمن اینکه قوانین تبلیغات و شیوه‌های تبلیغاتی در فصل ششم مجلس تعریف شده و علاوه بر این در این راستا کمیته تبلیغات هم تشکیل شده است.

وی افزود: شروع به تبلیغات در مجلس خبرگان دو هفته و در مجلس هشت روز است و ممنوعیت تبلیغات از یک روز قبل انتخابات اعلام می‌شود و در حوزه تبلیغات اگر نامزد، هوادار، هیئت اجرایی سازمان‌ها و ... قوانین را رعایت نکردند مشمول قانون می‌شوند و توقیف، ممنوعیت و محرومیت از برخی حقوق اجتماعی اعمال می‌شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان‌رضوی افزود: طبق ماده 19 قانون انتخابات در تخلفات قانون‌گذار تبلیغات را از رفتارهای مجرمانه جدا کرده است و در فضای حقیقی و مجازی رفتار مجرمانه مجازات خود را دارد و علاوه بر موارد ذکر شده هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی هم مکلف به رعایت حقوق هستند.

وی ادامه داد: در استان ستاد پیشگیری تشکیل دادیم و در شهرستان‌ها هم این کار انجام شده است که تاکنون در استان هشت جلسه و در شهرستان‌ها ۱۱۰ جلسه برگزار کرده‌ایم، همچنین تشکیل کمیته فضای مجازی نیز در مشهد و شهرستانها از دیگر اقدامات بوده است. موضوع مشارکت از موارد مهم در انتخابات است و تأکید کرده‌ایم مشارکت باید حقیقی باشد، لذا باید رضایتمندی در مردم ایجاد شود و بر این اساس ورود دستگاه قضایی به رسیدگی پرونده‌ها برای اینکه باری از مردم برداشته شود صورت گرفته است.

مرتضوی گفت: علاوه بر این نیز نظارت و بازرسی در بازار تشدید خواهد شد و بر افزایش قیمت‌ها نظارت صورت خواهد گرفت و بر اساس آمار از ابتدای امسال تاکنون مشکلات 530 واحد تولیدی حل شده است.

انتهای پیام
captcha