مجهزترین بیمارستان شمال غرب کشور در خوی ساخته می‌شود
کد خبر: 4201411
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خوی:

مجهزترین بیمارستان شمال غرب کشور در خوی ساخته می‌شود

حسین حبیب‌زاده گفت: در خوی ۱۲ هزار زمین تملک شده که برای سال آینده ساخت یک بیمارستان مجهز شمال غرب کشور در این زمین‌ها در دستور کار قرار دارد.

حسین حبیب‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خوی،به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حسین حبیب‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خوی، ۳ اسفند در نشست هم‌اندیشی معاونان توسعه مدیریت و منابع قطب 2 کشوری گفت: در دو سالی که بنده در دانشکده فعالیت می‌کنم تمام تلاش ما در راستای ایجاد رفاه و آرامش شهروندان بوده است و با به‌کارگیری رویکرد توسعه‌محور و الگوی عدالت در سلامت و نگرش و فعل تحولی از سال ۱۴۰۱ تاکنون دانشکده علوم پزشکی خوی در زمینه گسترش زیرساخت‌ها و بهبود شاخص‌های خدمات سلامت جزء دانشکده‌های در حال رشد در سطح کشور معرفی شده است.

وی افزود: در دانشکده علوم پزشکی خوی در حوزه جذب دانشجو و اعضای هیئت علمی افزایش ۵۰ درصدی داشتیم. 

حبیب‌زاده با اشاره به زلزله سال گذشته در خوی گفت: در زلزله بهمن ماه سال گذشته بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر مصدوم به مراکز درمانی مراجعه کردند که تمام خدمات ارائه شده رایگان بودند و یکی از موار ویژه نیز این بود که در ۴۸ ساعت اول زلزله ۱۱۰ عمل جراحی در مراکز درمانی شهرستان صورت گرفت.

وی افزود: در شهرستان ۱۲ هزار زمین تملک شده که برای سال آینده ساخت یک بیمارستان مجهز شمال غرب کشور در این زمین‌ها دستور کار قرار دارد.

حبیب‌زاده ادامه داد: امسال دهه فجر مرکز آنژیوگرافی خوی افتتاح شد که از نظر وسعت بزرگترین مرکز در استان و مجهز به دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن بوده و دارای ۱۰ تخت بستری و قسمت‌های پره آنژیوگرافی(آمادگی) و اتاق کت لب و پست آنژیوگرافی(ریکاوری) است.

حبیب‌زاده ادامه داد: این بخش در راستای نیاز مبرم مردم شمال استان و اجرای کامل کد ۲۴۷ (سکته قلبی)کشوری احداث شد.

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه ۲۶ طرح عمرانی فعال در خوی داریم، گفت: از این تعداد ۱۱ مورد دهه فجر سال جاری افتتاح شد و بقیه طرح‌ها نیز پیشرفت فیزیکی ۳۰ الی ۸۰ درصدی دارند. 

حبیب‌زاده استفاده از فرصت‌های مشترک در منطقه را از جمله اهداف نشست هم‌اندیشی معاونان توسعه مدیریت و منابع قطب ۲ کشوری عنوان کرد.

محمود حسن‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی خوی هم گفت: تا به امروز ۵۳ مصوبه در این نشست‌ها تصویب شده که ۲۵ مصوبه این نشست‌ها اجرایی شده است.

وی افزود: این نشست‌ها به منظور هم‌اندیشی و تبادل افکار پیرامون مسائل و موضوعات معاونت توسعه مدیریت و منابع در حال برگزاری است. 

حسن‌پور ادامه داد: اتخاذ تصمیمات صنفی، ابلاغ بخشنامه‌های مختلف برای اجرا در توسعه منابع، حل مشکلات و توزیع مناسب مجوزهای استخدامی از جمله اهداف دیگر این نشست های هم اندیشی است.

اشتراک‌گذاری تجربیات؛ از اهداف اصلی نشست‌های هم‌اندیشی

علی جنتی، معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت: تمام جلساتی که در قالب نشست‌ها برگزار می شود کاری هستند و تمام مصوبات نیز برای اجرا به وزارت متبوع ارسال می‌شوند.

وی افزود: استفاده ار ظرفیت دانشکده‌ها در کنار هم، به اشتراک‌گذاری تجربیات و تشکیل جلسات به صورت کارگروه‌های تخصصی از جمله اهداف اصلی نشست‌های هم اندیشی هستند.

مردم شکایات پزشکی را از طریق سامانه ۱۹۰ پیگیری کنند

علیرضا رحیم‌نیا، مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت نیز در این نشست تصریح کرد: پروژه‌های اجرایی باید اولویت‌بندی شوند و پروژه‌هایی که به نفع مردم است اجرایی شوند. 

وی افزود: مردم عزیز می‌توانند هرگونه اضافه پرداختی و یا درخواست برای مبلغ اضافی را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند و مطمئن باشند که ما پیگیری می‌کنیم.

محمود صمدپور، سرپرست توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت نیز در این جلسه گفت: مهمترین بحث در مرکز توسعه و تحول اداری مطرح است و ساختار و تشکیلات دانشکده های علوم پزشکی در حال تغییر است و در اوایل فصل بهار سال بعد ابلاغ خواهد شد. 

وی افزود: در بحث بیمارستان‌سازی مجوزهایی صادر شده و در حال بهره‌برداری هستند.

انتهای پیام
captcha