سرگرم‌سازی و دانش‌افزایی معنوی اصل تلویزیون در تولیدات نوروزند + صوت
کد خبر: 4201645
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷
رئیس سازمان صدا و سیما:

سرگرم‌سازی و دانش‌افزایی معنوی اصل تلویزیون در تولیدات نوروزند + صوت

پیمان جبلی با بیان آنکه ۲۴۰۰ بسته تصویری نامزدهای نمایندگی مجلس در راستای تحقق عدالت در تبلیغات و مردمی‌سازی انتخابات در جدول پخش قرار گرفته است گفت: سرگرم‌سازی و تقویت فضای معنوی پیشانی‌نوشت برنامه‌های رسانه ملی در نوروز و رمضان 1403 است.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران؛ در گفت‌وگو با ایکنا با بیان آنکه پیش‌ از این رسانه ملی در حوزه تبلیغات نمایندگان مجلس اجازه‌ ورود نداشت اما با تغییر قانون انتخابات این مجوز برای رسانه ملی صادر شد گفت: بر همین اساس در گام نخست طی برنامه‌ریزی‌های فشرده اما کاربردی و دقیق، تلاش کردیم تا 200 ایستگاه تلویزیونی به شکل اختصاصی در راستای تحقق مسئله عدالت در تبلیغات کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی را در رسانه ملی پایه‌ریزی کنیم.

وی با تاکید بر آنکه تمام تلاش خود را به کار بستیم تا با راه‌اندازی این 200 شبکه تلویزیونی در مسیر «مردمی ساختن انتخابات» گام برداریم، ادامه داد: تا این زمان که با شما گفت‌وگو می‌کنم قریب ۲۴۰۰ بسته تصویری 20 دقیقه‌ای نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در جدول پخش قرار گرفته و پخش آنها چند روز پیش آغاز شده است خاطرنشان کرد: در این بسته‌های تصویری و مناظره‌ها شاهد گفت‌وگوی نامزدهای مجلس شورای اسلامی به شکل دسته‌جمعی با هم هستیم.

رئیس رسانه ملی درباره نامزدهای مجلس شورای اسلامی در تهران که بیشترین سهم و تعداد را در قیاس با دیگر استان‌های کشور دارند، یادآور شد: در شهر تهران نیز مانند دیگر استان‌ها تمامی گفت‌وگوها ضبط شده و عموم مخاطبان می‌توانند مناظره‌ها را از کانال انتخاباتی «تهران مردم» مشاهده کنند.

برنامه‌های برآمده از جنس مطالبات مردم

رئیس رسانه ملی رسالت اصلی تلویزیون و رادیو را به‌ عنوان پرنفوذترین رسانه با ضریب دیداری و شنیداری بالا میان رسانه‌های کشور، بازتاب صدای مردم و مسئولان در عین بی‌طرفی و رعایت اصل عدالت دانست و تصریح کرد: همکاری ما با دیگر رسانه‌ها بر اساس تعامل صورت می‌گیرد و زمانی‌که این هم‌افزایی با محوریت انتقال صدای مردم و ایفای نقش حلقه واسط میان آحاد جامعه با مسئولان باشد در راستای رسالت رسانه‌ای خود موفق بوده‌ایم.

وی افزود: بر همین اساس است که تمام تلاش همکاران بنده در حوزه برنامه‌های انتخاباتی تولید آثار متنوع مبتنی بر سرگرمی و بار معرفتی و معنوی جهت پخش در ایام نوروز برآمده از جنس مطالبات مردم است. در این زمینه تلاش کردیم تا حد ممکن آنچه که مردم از رسانه انتظار دارند را چه در قالب تولید سریال‌ها و برنامه‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان و چه در مسیر ضبط و پخش مناظرات انتخاباتی در دستور کار قرار دهیم.

کد

بازتاب همنشینی بهار طبیعت و بهار قرآن در برنامه‌های سیما

جبلی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایکنا مبنی‌بر هم‌نشینی دو بهار طبیعت و بهار قرآن در قالب هم‌زمانی ماه مبارک رمضان در ایام تعطیلات نوروز صدا و سیما چه تدارکی برای ویژه برنامه‌های این ایام دیده است گفت: نوروز فرصتی مغتنم برای سرگرم‌سازی از یک‌سو و از سوی دیگر دانش‌افزایی در حوزه معرفت و معارف دینی است به سبب هم‌زمانی ماه مبارک رمضان در ایام نوروز است. بر همین اساس تلاش کردیم در کنار برنامه‌های مبتنی بر سرگرمی بار تولید آثار با محتوای معنوی را نیز افزایش دهیم.

سرگرم‌سازی و تقویت فضای معنوی اولویت برنامه‌های رسانه ملی در نوروز و رمضان 1403

وی با اشاره به بازدید از پشت صحنه چند سریال در دست تولید برای نوروز و همچنین برنامه «محفل» اظهار داشت: برنامه «محفل» که سال گذشته میان مخاطبان از اقبال بالایی برخوردار بود امسال با رویکردی ویژه و روایتی متنوع‌تر هم‌زمان با ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز از تلویزیون پخش خواهد شد.

جبلی در پاسخ به این پرسش که در نهایت تکلیف سریال «پایتخت» برای پخش در نوروز چه خواهد شد با اشاره به فعالیت همکارانش در سیمافیلم یادآور شد: دوستان و همکاران من برنامه سریال‌های این ایام را در دست دارند و اطلاعات دقیق‌تر را باید از آنها جویا شد.

انتهای پیام
captcha