عتبات عالیات میزبان 12 هزار ایرانی در نیمه شعبان
کد خبر: 4201691
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

عتبات عالیات میزبان 12 هزار ایرانی در نیمه شعبان

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: 12 هزار زائر ایرانی نیمه شعبان میهمان حرم‌های نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و کاظمین هستند.

حمید رضا محمدی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارتبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حمیدرضا محمدی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره اعزام کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت، گفت: براساس ظرفیت‌های ایجاد شده توسط شرکت‌های مجری، در ماه مبارک رجب حدود 50 هزار نفر از زائران کشورمان به عتبات عالیات مشرف شدند.

وی با بیان اینکه در ماه شعبان‌المعظم تاکنون حدود 55 هزار نفر ظرفیت از سوی شرکت‌های مجری ایجاد شده است، گفت: حدود 38 هزار نفر از متقاضیان سفر به عتبات عالیات در بسته‌های ایجاد شده نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد 26 هزار نفر اعزام شده‌اند و سایرین نیز در حال اعزام هستند.

به گفته معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، حدود 12 هزار نفر از زائرانی که با کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت عازم عراق شده‌اند در ایام پربرکت نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت در کنار بارگاه منور ائمه معصومین در کربلای معلی، نجف اشرف و کاظمین حضور دارند.

محمدی ادامه‌داد: اعزام‌های ماه مبارک شعبان تا 22 اسفند ماه به پایان می‌رسد و دوره اعزام‌های ماه مبارک رمضان و نوروز از 23 اسفندماه آغاز می‌شود؛ برای ایام سال تحویل و شب‌های قدر و سایر مناسبت‌ها نیز برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است تا زائران کشورمان از فضای معنوی و پربرکت اعتاب مقدسه بهره‌مند شوند.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به متقاضیان سفر به عتبات عالیات توصیه کرد از سفر با کاروان‌های غیرمجاز خودداری کنند و گفت: متقاضیان می‌توانند برای نام‌نویسی به سامانه عتبات به نشانی atabat.haj.ir یا دو هزار و 700 دفتر زیارتی سراسر کشور مراجعه کنند.

وی به متقاضیان تأکید کرد که چنانچه قصد زیارت عتبات عالیات را دارند حتما از طریق دفاتر زیارتی دارای مجوز سازمان حج و زیارت اقدام کنند تا از بهره‌مندی از خدمات اسکان، تغذیه، درمانی و ... اطمینان خاطر داشته باشند.

انتهای پیام
captcha