آغاز ثبت‌‌نام سفرهای عتبات نوروزی با افزایش 5 درصدی قیمت‌ها
کد خبر: 4202340
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳

آغاز ثبت‌‌نام سفرهای عتبات نوروزی با افزایش 5 درصدی قیمت‌ها

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز ثبت‌نام سفرهای عتبات نوروزی خبر داد و گفت: قیمت این دوره از سفرها چهار تا پنج درصد افزایش داشته است.

حمید رضا محمدی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارتحمیدرضا محمدی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آغاز ثبت‌نام نوروزی و رمضانیه سفرهای عتبات عالیات، اعلام کرد: اعزام‌های نوروزی که امسال با ماه مبارک رمضان تلاقی دارد از 23 اسفندماه تا 9 فروردین‌ماه خواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تعداد روزهایی که زائران در عتبات عالیات حضور خواهند داشت با توجه به همزمانی با ماه رمضان افزایش داده خواهد شد؟ گفت: زائران شش شب، هفت شب، 10 شب، 11 شب، 14 شب و ... وابسته به کاروانی که انتخاب می‌کنند، در عتبات عالیات عراق حضور خواهند داشت و درخواست مردم اینطور نبود که مثلاً 10 روز در کربلا حضور داشته باشند تا بتوانند در این شهر روزه بگیرند.

محمدی پیش‌بینی کرد با توجه به اینکه امسال عید نوروز و ماه مبارک رمضان تلاقی کرده و مردم تمایل دارند در این ماه روزه‌داری کنند، از احتمال کاهش تقاضای سفرهای عتبات نوروزی خبر داد و گفت: البته محدودیتی برای اعزام وجود ندارد و در صورتی که تقاضا زیاد باشد کاروان‌های بیشتری تشکیل خواهد شد.

وی در خصوص قیمت‌های سفر نوروزی عتبات نیز گفت: افزایش قیمت این دوره از سفرها چندان زیاد نیست و به طور کلی چهار تا پنج درصد افزایش قیمت داریم. مثلاً از مبدأ تهران قیمت سفر هوایی از 14 میلیون و 700 هزار تومان تا 17 میلیون و 900 هزار تومان است.

محمدی در پاسخ به این سؤال که اگر مردم با افزایش قیمت بیشتری مواجه شدند باید چه اقدامی انجام دهند؟ گفت: برای ثبت نام در سفرهای عتبات نوروزی متقاضیان می‌توانند در سامانه https://atabatorg.haj.ir/login.aspx یا در دو هزار و 700 دفتر زیارتی به صورت مستقیم ثبت‌نام کنند که قیمت‌ها مشخص است و باید همان قیمت را پرداخت کنند.

وی اظهار کرد: البته ممکن است کاروان‌ها آزادبر باشند یا کاروان غیرمجاز باشد که قیمت آنها ممکن است متفاوت باشد اما در حال حاضر سقف قیمت برای هفت شب اقامت در عراق 17 میلیون و 900 هزار تومان سفر هوایی و هفت میلیون و 300 تا هشت میلیون و 600 هزار تومان سفر هوایی است.

انتهای پیام
captcha