مشارکت بالا در انتخابات، سبب اقتدار کشور در سطح بین‌المللی می‌شود
کد خبر: 4202365
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

مشارکت بالا در انتخابات، سبب اقتدار کشور در سطح بین‌المللی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه انتخابات عرصه حضور مردم در تعیین سرنوشت کشور است، گفت: برگزاری یک انتخابات پرشور و باشکوه تأثیر بسياری در افکار عمومی دارد و موجب اقتدار در سطح بین‌الملی و جهانی می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به قانون جدید انتخابات، گفت: در قانون جدید انتخابات، ناظرین در حکم ضابطین قضائی هستند.

وی افزود: قوه قضائیه در انتخابات نه مجری و نه ناظر است و در مواد قانونی انتخابات، وظایفی برای قوه قضائیه در نظر گرفته‌اند که یکی از این وظایف، تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی و تشکیل شعب ویژه رسیدگی‌ به جرائم و تخلفات انتخاباتی است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان، آموزش ناظرین و مجریان انتخابات را تکلیف دیگر قوه قضائیه در قانون جدید انتخابات دانست و تصریح کرد: در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری هستیم. صندوق‌های رأی به منزله یک رفراندوم برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و انتخابات پیش رو در داخل کشور و جوامع بین‌المللی اهمیت فراوان دارد.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه امنیت و اقتدار در هر جامعه‌ای صرفاً از طریق مسائل نظامی محقق نمی‌شود، ادامه داد: یکی از مسائلی که کشور را حفظ، خطرات و تهدیدات را دور و اقتدار و امنیت‌آفرینی کرده، حضور پرشور مردم در انتخابات سال‌های پیش بوده است. در سال های اخیر هیچ کشوری به خود اجازه تجاوز به خاک ایران را نداده و علت این امنیت، حضور دائمی مردم در صحنه‌ها و راهپیمایی‌ها است.

وی اظهار کرد: علی رغم مشکلات اقتصادی موجود، فشار تحریم‌ها و گلایه‌مندی مردم از عملکرد برخی مسئولان، مردم پای نظام، انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا ایستاده‌اند و قطعاً میزان مشارکت در انتخابات بالا خواهد بود و مردم در ۱۱ اسفند با حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی بار دیگر مشت محکمی به دهان استکبار جهانی خواهند زد.

حجت‌الاسلام حمیدی با بیان اینکه سیستم و ساختار انتخابات شفاف و عادلانه است، افزود: به اذعان دوست و دشمن انتخابات در ایران از ابتدای انقلاب به شکل کاملًا سالم برگزار شده است و نامزدها از طیف‌های سیاسی مختلف شرکت کردند و مردم به هر کسی اقبال داشتند، اسم همان فرد از صندوق بیرون آمده است.

عالی‌ترین مقام قضائی استان کرمان تأکید کرد: فرآیند اجرا، نظارت و برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به شکل سالم و به دور از تخلف برگزار می‌شود زیرا معتمدین و مردم برگزار کنندگان و ناظران انتخابات هستند. مطالبه جدی و انتظار مردم این است که احکام دین در جامعه جاری باشد و در اوایل انقلاب به قانون اساسی رأی دادند و خواستار این بودند که قوانین الهی و اسلامی در متن جامعه باشد.

حجت‌الاسلام حمیدی نظارت بر مصوبات مجلس، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر فرایندهای انتخابات را سه وظیفه مهم شورای نگهبان برشمرد و گفت: شورای نگهبان بر فعالیت نامزدها نظارت و از تخلفات احتمالی مجریان پیشگیری می‌کند تا در نهایت از آرای مردم صیانت شود. شورای نگهبان همچنین با استفاده از هیئت نظارت در ستاد مرکزی، هیئت استانی و هیئت نظارت شهرستان بر روال و برگزاری انتخابات نظارت می‌کند.

انتهای پیام
captcha