ظرفیت‌سازی اعزام 51 هزار زائر در اسفند‌ماه به عتبات
کد خبر: 4203548
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷

ظرفیت‌سازی اعزام 51 هزار زائر در اسفند‌ماه به عتبات

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت از ظرفیت‌سازی اعزام 51 هزار و 900 زائر در قالب کاروان‌های زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات در اسفند ماه خبر داد.

ظرفیت سازی اعزام 51 هزار زائر در اسفند ماه به عتباتبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، حمیدرضا محمدی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت از ظرفیت‌سازی برای اعزام 51 هزار و 900 زائر در قالب کاروان‌های زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت از طریق زمینی و هوایی به عتبات عراق خبر داد و گفت: تاکنون 39 هزار نفر ثبت نام را کامل کرده و تکمیل ظرفیت درحال انجام است.

وی اضافه کرد: میانگین اعزام هوایی در طول سال ۳۰ درصد بوده که در اسفندماه به 41 درصد افزایش یافته است.

بگفته محمدی برای اعزام‌های نوروزی در بازه زمانی 23 اسفند امسال تا 9 فروردین ماه 1403 بیش از 25 هزار و 300 نفر ظرفیت ایجاد و 50 درصد ثبت نام‌ها انجام شده است.

وی گفت: ثبت نام نوروزی در سال گذشته حدود 24 هزار نفر بود که امسال شش درصد افزایش یافته است.

محمدی اظهار کرد: اعزام زائران برای ماه مبارک رمضان از 23 اسفند تا 21 فروردین ادامه خواهد داشت و تاکنون 31 هزار و 150 نفر ظرفیت ایجاد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 65 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی از استان‌های تهران، خراسان رضوی و قم به عنوان استان‌هایی یاد کرد که بیشترین ظرفیت را برای این ایام فراهم کرده‌اند و افزود: مدت اقامت در ایام نوروز هفت روز و شش شب و برای تعداد اندکی کاروان نیز طول سفر از سه شب تا پنج شب تعریف شده است و 30 شرکت مجری هم در زمینه اعزام زائران به عتبات در نوروز فعال هستند.

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در بهمن ماه امسال 55 هزار و 320 نفر ثبت نام و به عتبات اعزام شدند که نسبت به بهمن سال قبل 59 درصد افزایش یافته است.

در ادامه این جلسه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار ارائه بسته‌های متنوع برای بهره‌برداری بیشتر زائران در فرصت عتبات نوروزی و ماه رمضان شد و از مسئولان این حوزه خواست تا با توجه به اشتیاق مردم به سفر معنوی عتبات بسته‌های درازمدت در این حوزه را با توجه به شرایط عراق به ویژه در شهرهای زیارتی مورد توجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب بر لزوم توجه به حقوق زائران تأکید کرد و گفت: مسئولان و مجریان باید به دقت ارائه خدمات به زائران را مدنظر داشته باشند.

یادآور می‌شود، در این جلسه همچنین سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت به تشریح روند اقدامات صورت گرفته درخصوص حج 1403 و تعیین تکلیف ظرفیت‌های مانده در برخی استان‌ها برای پذیرش زائرین پیش ثبت نام شده پرداخت و عنوان کرد که دستورالعمل انتخاب عوامل اجرایی کاروان‌های حج تا پایان این هفته به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام
captcha