هدف جشنواره قرآنی نورالثقلین، ترویج معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) است
کد خبر: 4203553
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶

هدف جشنواره قرآنی نورالثقلین، ترویج معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) است

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: یکی از مسائل مهمی که در جشنواره برترین‌های قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران کشور هدف‌گذاری شده است، ترویج و توسعه معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) و توسعه جلسات تفسیر و قرائت قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آرش رجبی معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهرانبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین آرش رجبی معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در آئین اختتامیه جشنواره برترین‌های قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران کشور که در سالن همایش آیت‌الله شرعی مرکز مدیریت برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره برترین‌های قرآنی حوزه علمیه خواهران کشور و کانون‌های قرآن و عترت نورالثقلین چند سالی است در حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود و یکی از مسائل مهمی که در این جشنواره هدف‌گذاری شده است ترویج و توسعه معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) و توسعه جلسات تفسیر و قرائت قرآن کریم است.

وی گفت: یکی از ساز و کارهای شناسایی برگزیدگان کانون‌های قرآن و عترت نورالثقلین ارزیابی عملکرد کانون‌های قرآن در عرصه‌های مختلف آموزش، تبلیغ‌، ترویج و سایر امور مرتبط با فعالیت‌های کانون که توسط تیم ارزیابی اداره معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) مورد بررسی قرار گرفت و پس از جمع‌بندی امتیازات و رتبه‌بندی کانون‌ها از بین ۳۰۰ کانون فعال در سراسر کشور تعداد ۱۰ کانون حائز رتبه‌های برتر شدند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: کانون مدرسه علمیه حضرت فاطمه زهرا(س) در استان مازندران، کانون مدرسه الزهرا(س) در استان فارس، کانون‌های مدرسه معصومیه و حضرت زهرا(س) در استان یزد، کانون مدرسه حضرت زینب(س) در استان هرمزگان، کانون‌های مدرسه علمیه الزهرا(س) در آباده تشک و مدرسه الزهرا(س) در گراش استان فارس، کانون‌های مدرسه فاطمه زهرا(س) در استان البرز، کانون مدرسه الزهرا(س) در استان گلستان و کانون مدرسه ریحان الرسول(س) در استان مرکزی از جمله کانون‌های برگزیده بودند.

رجبی گفت: طرح بشری پیرو تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان از سال جاری در مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور برگزار شد، در این طرح مبارک مدارس علمیه یک روز در هفته را به حفظ قرآن کریم اختصاص داده اند، در این طرح سه مدرسه علمیه برتر در برگزاری این طرح و ۲۱ حافظ برتر و فعال شناسایی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: ملاک ما در ارزیابی و تعیین مدارس برتر در طرح بشری سه محور بود، محور اول مدارس دارای بیشترین میزان حفظ، مدارس علمیه دارای بیشترین حافظ قرآن و نیز کسب بالاترین امتیاز در آزمون حفظ بود؛ در طرح بشری ۲۵۴ مدرسه و ۲۳۰۶۵ طلبه شرکت کردند که در این بین سه مدرسه به عنوان مدارس برتر و ۲۱ طلبه به عنوان طلبه برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: سومین محور در این جشنواره، تقدیر از فعالان فضای مجازی در عرصه‌های قرآن و عترت بود. ملاک ارزیابی و تعیین فعالان برتر در این عرصه آمار مربوط به نشر محتوا توسط طلاب خواهر در بسترها و شبکه‌های اجتماعی بود که در این محور نیز از ۱۴ طلبه فعال تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha