خدمت به مردم یک نعمت و سنت الهی است
کد خبر: 4203809
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
نماینده ولی‌ فقیه در ایلام:

خدمت به مردم یک نعمت و سنت الهی است

حجت‌‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار گفت: رفع نیاز و مشکلات بندگان فرصتی است که خداوند در اختیار ما قرار می‌دهد. چرا که فرصت خدمت به مردم یک نعمت و سنت الهی است و اگر قدردان این نعمت نباشیم این لطف از انسان سلب می‌شود.

حجت الاسلام کریمی تبار، امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه ایلام، حجت‌‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام روز گذشته، 15 اسفندماه در آیین تجلیل از فعالان ملی عرصه احسان و نیکوکاری که در حسینیه حضرت زینب(س) ایلام برگزار شد، اظهار کرد: براساس فرهنگ دینی، انفاق تشکر از انسان‌هایی است که بر ما حقی دارند.
 
وی افزود: در فرهنگ اسلامی انفاق جایگاه ویژه‌ای دارد، خمس درآمد مازاد بر مصرف سالیانه فرد یا یک پنجم چیزهای دیگری است که به حد نصاب برسد و باید به حدی باشد که خمس بر آن تعلق بگیرد. 
 
امام جمعه ایلام ادامه داد: واژه انفاق جدا از خمس و زکات است و بحث درآمد افراد مطرح نیست، در کنار جهاد با جان، جهاد با مال قرار گرفته است که این انفاق در راه خدا ارزش پیدا می‌کند که جهاد کننده به عنوان مجاهده فی سبیل‌الله مطرح می‌شود. 
 
حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه برای انفاق‌کننده فی سبیل‌الله واژه ایثار می‌تواند مصداق باشد یعنی چیزی که انسان خود نیازمند آن است ولی دیگران را بر خود ترجیح می‌دهد، تصریح کرد: آنچه در فرهنگ ما مطرح است انفاق از داشته است؛ مال و فرزند زینت زندگی دنیاست و انفاق زیبایی آن است. 
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بیان کرد: آنچه نیاز اساسی انسان را برطرف می‌کند آب و غذاست و اگر ما توانستیم از مال و فرزند به عنوان نماد قدرت برای ارتباط با خدا استفاده کنیم و برای قیامت به کار بگیریم این کار ماندگار می‌شود. 
 
وی با اشاره به اینکه کارها و امورات نیکی همچون نماز، انفاق، گروه‌های جهادی و امدادرسانی به دیگران که ماندگار می‌شوند و امیدبخش‌تر است، افزود: مال و دارایی دنیا که زینت زندگی فرد است نباید انسان را از یاد خدا و ذکر او که همان نماز است، غافل کند. 
 
حجت‌ الاسلام کریمی‌تبار اظهار کرد: خاصیت دنیا این است که معجونی از مشکلات است و هر کس به شکلی درگیر آن است نباید سرمایه‌ وجودی انسان که می‌تواند پلی برای ترقی و رسیدن به خدا باشد سیر نزولی به سمت جهنم پیدا کند. 
 
نماینده ولی‌ فقیه در استان متذکر شد: طبق گفته خداوند باید از اموالی که خداوند در اختیار ما قرار داده انفاق کنیم، بعضی از افراد در شرایط مالی خوبی قرار ندارند ولی واسطه خیر بین سرمایه‌گذار و نیازمند می‌شوند. 
 
وی اضافه کرد: بعضی افراد وقت خود را برای خدمت به کار خیر گذاشته‌اند و از مشکلات مردم گره‌گشایی می‌کنند. رفع نیاز و مشکلات بندگان فرصتی است که خداوند در اختیار ما قرار می‌دهد. چرا که فرصت خدمت به مردم یک نعمت و سنت الهی است و اگر قدردان این نعمت نباشیم این لطف از انسان سلب می‌شود. 
 
امام جمعه ایلام گفت: خوشبختانه در استان ایلام حامیان چند برابر ایتام هستند و تمام ایتام حامی دارند که این یک فرهنگ ارزشمند است در حالی که کمک کننده و کمک گیرنده ناشناس هستند و کار را برای رضای خدا انجام می‌گیرد.
 
وی افزود: اگر بخواهیم با تهاجم‌ فرهنگی دشمن مقابله کنیم ساده‌ترین و مؤثرترین کار این است که در خانه بیکار نباشیم چون شخص بیکار در فضای مجازی و ناهنجاری‌های آن، دین را هم از دست می‌دهد، در کنار کار اقتصادی و کمک معیشتی کار فرهنگی و مذهبی انجام دهیم.
 
محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام نیز در این آیین، گفت: این را یک نعمت و فرصت ارزشمند برای خودتان بدانید که در مسیر خدمت به نیازمندان قرار گرفته‌اید.
 
وی افزود: اقدام شما به عنوان افراد خیر و مسئولیت‌شناسی که وقت خودتان را صرف یک کار بسیار بزرگ و ارزشمند می‌کنید شایسته سپاس و قدردانی است اقدامات خیرخواهانه شما باعث می‌شود که نیازمندان استان از دید شما مورد غفلت قرار نگیرند.
 
معاون استاندار ایلام اظهار کرد: کسانی که در مسیر خدمت به نیازمندان قرار می‌گیرند حتماً نگاه خداوند در این مسیر را با خود همراه دارند و در واقع  موهبت الهی نصیب افرادی شده که در این مسیر قرار گرفتند.
 
حسنی با تأکید بر اینکه خداوند سلامتی و یک داشته‌ای به شما داده است که از این داشته و نعمتی که دارید برای رفع نیاز دیگران استفاده می‌کنید، ما قدردان زحمات فعالین ملی عرصه احسان و نیکوکاری هستیم، افزود: از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سپاه پاسداران و  همچنین نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی که در این مسیر کار می‌کنند و به‌مناسبت‌های مختلف به یاد نیازمندان در اقصی نقاط استان هستند، قدردانی می‌کنیم.
انتهای پیام
captcha