کارگاه آموزشی «مهارت‌های زندگی» در دانشگاه لرستان برگزار شد
کد خبر: 4203835
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

کارگاه آموزشی «مهارت‌های زندگی» در دانشگاه لرستان برگزار شد

کارگاه آموزشی «مهارت‌های زندگی» ویژه دانشجویان دانشگاه لرستان با تدریس فضل‌اله میردریکوند، عضو هیئت علمی گروه روان‌شناسی این دانشگاه برگزار شد.

کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی، ویژه دانشجویان دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه لرستان، کارگاه آموزشی «مهارت‌های زندگی» ویژه دانشجویان این دانشگاه را سه‌شنبه، 15 اسفندماه با تدریس فضل‌اله میردریکوند، مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی و عضو هیئت علمی گروه روان‌شناسی دانشگاه لرستان برگزار کرد.

بنابر این گزارش، مهارت‌هایی همچون مهارت نه گفتن، مقابله با استرس، کنترل خشم و پرخاشگری، تفکر خلاق، ابرازگری بدون پرخاشگری در این کارگاه آموزش داده شد تا دانشجویان به مهارت‌های روانی و رفتاری برای زندگی بهتر، مجهز شوند.

فضل‌اله میردریکوند، مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه لرستان در این کارگاه گفت: مرکز در هر دو زمینه بهداشت روحی و روانی و بهداشت جسمی، فعال است؛ کوشش ما در بخش بهداشت روحی و روانی آن است که با تداوم آموزش‌ها، دانشجویان را از نظر شاخص‌هایی همچون انطباق‌پذیری، سازگاری با محیط زندگی دانشجویی و تاب‌آوری، قوی کنیم و توانمندی‌های فعلی ارتقا یابد.

وی اظهار کرد: دانشجو باید بداند وقتی در شرایط استرس‌زا قرار گرفت چگونه با استرس مقابله کند یا وقتی به دانشجو پیشنهادات نامناسب از سوی برخی افراد ارائه شد چگونه او، مهارت نه گفتن را به‌کار گیرد.

عضو هیئت علمی گروه روان‌شناسی دانشگاه لرستان ادامه داد: چه در بخش بهداشت جسمی و چه در بخش بهداشت روان، رویکرد کاری مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه لرستان آن است که اولویت را به پیشگیری دهد؛ یکی از ابزارهای مهم پیشگیری از تهدیدات و خطرها، آموزش مهارت‌های زندگی است.

میردریکوند افزود: کوشش ما این است در کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، روش‌های عقلانی به دانشجویان آموزش داده شود تا دانشجو در برابر تهدیدات و خطرها، رفتار هیجانی و احساسی به دور از عقلانیت نداشته باشد.

وی تصریح کرد: با تقویت آموزش‌ها، دانشجو باید بتواند روز به روز، خودکارآمدتر شود، زیرا دانشجویان سرمایه‌ها و آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و قوی‌بودن فکری و رفتاری آن‌ها از هر نظر برای پیشرفت کشور دارای اهمیت است.

انتهای پیام
captcha