ادامه رقابت قاریان نوجوان در جشنواره‌ تلاوت‌های تقلیدی + فیلم و عکس
کد خبر: 4204027
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸

ادامه رقابت قاریان نوجوان در جشنواره‌ تلاوت‌های تقلیدی + فیلم و عکس

مرحله حضوری نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی این روزها در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) در جریان بوده و طی آن بیش از 80 قاری نوجوان و جوان به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند.

ادامه جشنواره‌ای متفاوت تلاوت‌های تقلیدی + فیلم و عکس

به گزارش ایکنا، مرحله حضوری اولین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی از روز سه‌شنبه 15 اسفندماه در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) در تهران آغاز شده و تا روز جمعه 18 اسفند ادامه خواهد داشت.

این مسابقات که با پخش زنده از شبکه قرآن و معارف سیما نیز همراه است، هر روز از ساعت 15 تا 20 برگزار می‌شود. در این مرحله 82 شرکت کننده در دو مقطع سنی 12 تا 17 و 17 تا 22 سال به رقابت می‌پردازند. 

بعد از برگزاری مسابقات در این مرحله به انتخاب هیئت داوران اسامی فینالیست‌های این جشنواره اعلام خواهد شد. براساس اعلام مسئولان برگزاری این جشنواره مرحله فینال همراه با مراسم اختتامیه نیز اوایل سال آینده در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار خواهد شد.

فراخوان این جشنواره طی ماه‌های گذشته از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه انتشار یافت و بیش از چهار هزار قاری نوجوان و جوان از سراسر کشور فرازی از تلاوت خود به یکی از هشت سبک «مصطفی اسماعیل»، «عبدالباسط»، «شحات انور»، «عبدالعزیز حصان»، «محمدصدیق منشاوی»، «عبدالفتاح شعشاعی» و «کامل یوسف» را به دبیرخانه، ارسال کردند. 

از بین این فرازها و پس از سه دوره ارزیابی و داوری، در نهایت 82 نفر به مرحله حضوری یا کشوری راه یافتند. بخش حضوری این جشنواره شامل دو مرحله مقدماتی و نیمه نهایی است. 

سه روز اول مسابقات (سه‌شنبه 15، چهارشنبه 16 و پنج‌شنبه 17 اسفندماه) شامل رقابت در بخش مقدماتی و روز جمعه(18 اسفندماه) که روز پایانی مسابقات است، نیز مرحله نیمه نهایی برگزار می‌شود. در پایان رقابت‌ در مرحله نیمه نهایی، اسامی فینالیست‌ها اعلام خواهد شد.

در مرحله مقدماتی از مرحله حضوری، شرکت کنندگان فراز تلاوتی که در فراخوان ابتدایی ارسال کرده‌اند را در جایگاه و با حضور گروه داوری و تماشاگران اجرا می‌کنند؛ گروه داوری نیز به جای امتیاز دادن به آیتم‌هایی مانند تجوید، صوت و لحن و ... به میزان کیفیت تلاوتِ قاری از یک تا 10 چراغ را برای او روشن می‌کنند. 

در گروه داوری این جشنواره چهره‌هایی همچون غلامرضا شاه‌میوه، محسن یاراحمدی، حسن مختاری، حامد ولی‌زاده، مسعود نوری، سیدمحمدهادی قاسمی و علی محرابی حضور دارند. همچنین احمد مقیمی به عنوان ناظر عالی مسابقات در گروه داوری حضور یافته است. 

براساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به هر کدام از راه یافتگان به مرحله حضوری مسابقات 10 میلیون تومان و به نفرات برتر نیز مبالغی از 100 تا 150 میلیون تومان جایزه اهدا خواهد شد. 

براساس اعلام مسئولان برگزار کننده این جشنواره، اختتامیه و مرحله نهایی که به نوعی فینال فینالیست‌ها خواهد بود در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha