توجه به گسترش مفاهیم قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه
کد خبر: 4204036
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷

توجه به گسترش مفاهیم قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر گسترش مفاهیم سه گوهر «قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه»، گفت: ائمه جماعات برای ماه مبارک رمضان و نسبت به گسترش مفاهیم این کتب برنامه‌ریزی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز

به گزارش ایکنا از خوزستان، نشست جمعی از ائمه جماعات مساجد اهواز امروز 17 اسفندماه در آستانه ماه مبارک رمضان با حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان به میزبانی دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به مسئله ظهور، گفت: کم نداریم کسانی که بوی یوسف زهرا(س) را حس می‌کنند و برخی علما اعلام کرده‌اند که ظهور حضرت بسیار نزدیک است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در آستانه ماه ضیافت الهی قرار داریم، بیان کرد: دو ماه رجب و شعبان ماه‌های ایجاد آمادگی برای حضور در ماه ضیافت الهی هستند و سعی کنیم که در روزهای باقی‌مانده از این فرصت استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه عظمت ماه رمضان به دلیل نزول قرآن کریم در این ماه است، ادامه داد: اگر شب قدر نیز چنین جایگاهی پیدا کرده به واسطه قرآن کریم است. قرآن کریم در پیشگاه خداوند متعال عظیم است و در گذشته کمتر به آن توجه می‌شد.

وی عنوان کرد: یکی از رویش‌های نظام مقدس اسلامی توجه به قرآن کریم است و باید تلاش کرد که جایگاه آن را در بین مردم افزایش داد و مردم توجه به آن داشته باشند. لازمه آن این است که ابتدا روحانیون و ائمه جماعات خود نیز توجه بیشتری به آن داشته باشند و برنامه ریزی داشته باشند.

موسوی‌فرد بیان کرد: بنا این است که معارف سه گوهر  «قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه» در خوزستان گسترش پیدا کند و ائمه جماعات برای ماه مبارک رمضان نسبت به گسترش مفاهیم این کتب برنامه‌ریزی داشته باشند.

امام جمعه اهواز گفت: از کسانی که دارای نبوغ قرآنی هستند دعوت می کنیم تا پای کار بیانید که بتوان در جهت منویات رهبر معظم انقلاب نسبت به قرآن نقش داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر اینکه در خصوص قرآن کریم باید وقت گذاشت و جوانان و خانواده‌ها را با آن آشنا کرد، افزود: در ماه مبارک رمضان مساجد سعی کنند که هر سه وعده نماز جماعت را اقامه کنند. قبل از نماز نیز به مقدار مختصر نکات مفیدی برای نمازگزاران ارائه شود.

موسوی‌فرد پیرامون دستاوردهای نظام مقدس اسلامی و اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم نکاتی را بیان کرد و گفت: باوجود برخی مشکلات و مسائل اما در این دولت اقداماتی صورت گرفته اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و مردم باید نتیجه اقدامات را در سفره‌ها ببینند.

انتهای پیام
captcha