برگزاری مسابقات قرآنی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یک
کد خبر: 4204055
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰

برگزاری مسابقات قرآنی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یک

مسابقات قرآنی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یک کشور با حضور قاریان مناطق ساری، چالوس، گیلان و گلستان امروز ۱۷ اسفندماه در ساری برگزار شد.

برگزاری مسابقات قرآنی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یک کشور در ساریبه گزارش ایکنا از مازندان، مسابقات قرآنی مرحله نیمه‌نهایی منطقه یک کشور، با حضور ۵۹ نفر و به میزبانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، امروز ۱۷ اسفندماه در مجتمع بهزیستی شهر ساحلی فرح‌آباد با حضور قاریان منطقه یک کشور، شامل مناطق نفتی ساری، چالوس، گیلان و گلستان برگزار شد.
 
اسامی داوران این دوره از مسابقات قرآنی منطقه یک
 
عباس خلیل‌پور، سرپرست مسابقات قرآنی مرحله نیمه‌نهایی منطقه یک کشور، در مراسم افتتاحیه مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قرآنی منطقه یک کشور، اظهار کرد: برای افزایش کیفیت مسابقات و رفع نقیصه‌های احتمالی از داوران برجسته در سطح کشوری بهره بردیم.
 
وی با اشاره به استعداد‌های مناسب قرآنی که در صنعت نفت استان وجود دارد، گفت: اشتیاق به آموزه‌های قرآنی با برگزاری این دوره از رقابت‌ها افزایش پیدا کرده است. دعا کنیم که عمل به قرآن هم در برنامه کاری زندگی ما قرار گیرد.
 
اجرای گروه تواشیح بشارت آموزش و پرورش جویبار
 
منصور آقامحمدی، سرپرست کمیته فنی مسابقات قرآنی منطقه یک کشور نیز اظهار کرد: مسابقات در دو بخش آوایی و کتبی در بخش بانوان و آقایان برگزار شد. در این دوره از رقابت‌ها در دو بخش آوائی (قرآئت، تحقیق، ترتیل، حفظ تخصصی و قرائت تقلیدی) و در رشته حفظ تخصصی نیز از سه، پنج، ۱۰، ۱۵ تا حفظ کل قرآن برگزار شد.
 
وی تصریح کرد: گروه تواشیح بشارت آموزش و پرورش جویبار که رتبه سوم دانش‌آموزی کشور را داراست در این دوره از مسابقات به تواشیح‌خوانی پرداخت.
 
 اسامی داوران این دوره از مسابقات قرآنی
 
مدیریت کمیته فنی و ناظر عالی ستاد این دوره از مسابقات برعهده استاد منصور آقامحمدی است و قاری بین‌المللی استاد امین پویا، رئیس هیئت داوران و داور لحن است.
 
براساس این گزارش در بخش آقایان روح‌الله حیدری، داور صوت، سید احمد میریان، داور وقف و ابتدا، مرتضی خرمی، داور تجوید و حفظ و مجید آهنگری به عنوان راهبر فنی متسابقین و استاد راهنمای مسابقات است.
 
همچنین در بخش بانوان فاطمه شعبانی، داور حفظ، وقف و ابتدا، فرخنده فتحی داور تجوید، فریده آرامش داور لحن و معصومه ابدی داور صوت این دوره از مسابقات است.
 
براساس این گزارش مسابقات تا بعد از ظهر امروز به طول انجامید و در اختتامیه این مسابقات، سبحان رجب‌پور، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، اظهار کرد: اقدامات مناسبی برای برگزاری این دوره از رقابت‌ها انجام شده است و باید تلاش کنیم از تجارب این دوره برای برگزاری بهتر مسابقات بعدی بهره ببریم. از افرادی که در حوزه قرآنی فعالیت دارند انتظار بیشتری از درک مفاهیم قرآن است و امید داریم که مفاهیم قرآنی با زندگی ما آمیخته شود. 
 
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با اشاره به استقبال مناسب از این دوره از رقابت‌ها، افزود: وزارت نفت در حوزه فرهنگی به ویژه در مسائل قرآنی اقدامات مناسبی در چند سال اخیر انجام داده است. باید تلاش کنیم که زمینه ارتقا کیفیت این دوره از مسابقات فراهم شود. 
 
مسابقات از کیفیت بالایی برخوردار بوده است 
 
همچنین صفا رنجبر، مجری برگزاری مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه و اذان منطقه یک کشور، گفت: با حمایت‌های انجام شده در وزارت نفت اتفاقات مناسبی در این دوره از رقابت‌ها رقم خورده است. 
 
صفا رنجبر تصریح کرد: دست‌اندرکاران این دوره از مسابقات تلاش‌های زیادی برای افزایش کمی و کیفی مسابقات انجام دادند. داوران برجسته کشور، قاریان بین‌المللی و ممتاز و مسئولان کمیته فنی همکاری مناسبی برای برگزاری این دوره از مسابقات داشتند. 
 
در پایان از برگزیدگان این دوره از مسابقات با اهدا جوائزی تقدیر شد.
انتهای پیام
captcha