راهیابی 300 دانش‌آموز و 34 مربی به مرحله دوم جشنواره «رحمت»
کد خبر: 4204378
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

راهیابی 300 دانش‌آموز و 34 مربی به مرحله دوم جشنواره «رحمت»

300 دانش‌آموز و 34 مربی به مرحله دوم جشنواره «رحمت» که ویژه دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی، از سوی مؤسسه جامعة‌القرآن‌الکریم و اهل بیت(ع)، اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، راه پیدا کردند.

راهیابی 300 دانش‌آموز و 34 مربی به مرحله دوم جشنواره «رحمت»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه جامعةالقرآن، سیدمحمد عارفین؛ معاون آموزش جامعة‌القرآن‌الکریم و اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه جشنواره کشوری «رحمت» هر ساله بین مدارس این مؤسسه برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره ویژه دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی یعنی اول و دوم و سوم ابتدایی است.

وی در ادامه داد: در این جشنواره مفاهیم یعنی دروسی که توسط مربی تخصصی تدریس شده است در مدارس قرآن در قالب‌های مختلف نمایش، قصه، بازی کلاسی ارائه می‌شود و دانش‌آموزان امسال همخوانی شعر مورد نظر که در محتوای آموزشی اضافه شده بود، اجرا کردند.

عارفین تصریح کرد: این جشنواره در میان نزدیک به شش‌هزار و 400 دانش‌آموز در سراسر کشور برگزار شد که مرحله اول با موفقیت انجام شد و حدود بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز و ۳۴ مربی برگزیده موفق شدند به مرحله دوم راه پیدا کنند.

معاون آموزش جامعة‌القرآن‌الکریم و اهل بیت(ع) گفت: هر ساله رشته‌های خاصی در این جشنواره در نظر گرفته می‌شود و سال قبل آموزش آداب اسلامی به فرزندان را شاهد بودیم و امسال سوره‌های نماز با شعار «من نماز را دوست دارم» را در جشنواره ارائه شد.

وی افزود: مرحله بعدی این جشنواره اردیبهشت‌ماه سال آینده خواهد بود که طی آن ۳۴ مربی برگزیده در بخش دوم، محتوا‌هایی که در قالب یک کار گروهی و کلاسی با دانش‌آموزان خود انجام داده‌اند، ارسال می‌کنند و پس از داوری برگزیدگان آنها انتخاب می‌شوند.

معاون آموزشی جامعة‌القرآن‌الکریم در پایان گفت: این مؤسسه آمادگی دارد تا هر مدرسه‌ای که بخواهد این طرح قرآنی را انجام دهد، منابع و مربیان آموزش‌دیده برای انجام آن را در اختیار بگذارد.

این گزارش حاکی است، اسامی نفرات برتر اول تا سوم مرحله نخست این جشنواره به شرح زیر است:

رتبه اول؛ فضه خدایی ـ امتیاز: 94 (پیش‌دبستانی فرشته‌های آسمانی شهر گرگان استان گلستان)

رتبه‌های دوم؛ زهرا پیرزاده ـ امتیاز:۹۳ (مقطع دبستان؛ پایه سوم مدرسه دخترانه کریم اهل‌البیت(ع) شهرستان مهریز استان یزد) و منصوره دلپسند ـ امتیاز: ۹۳ (مقطع دبستان؛ پایه دوم مدرسه دخترانه بشری شهر ساوه استان مرکزی) و لیلا نجفی ـ امتیاز: 93 ـ (پیش‌دبستانی امام حسن مجتبی (ع) شهر قم)

رتبه سوم؛ اشرف‌السادات حیدری ـ امتیاز: 92 (مقطع دبستان، پایه اول مدرسه دخترانه کریم اهل‌البیت(ع) شهرستان مهریز استان یزد)

انتهای پیام
captcha