میزبانی مشهد از چهل‌ویکمین مسابقات بین‌‌المللی قرآن
کد خبر: 4204474
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

میزبانی مشهد از چهل‌ویکمین مسابقات بین‌‌المللی قرآن

پس از انتخاب مشهد به عنوان میزبان چهل‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، ستاد برگزاری این دوره از روز گذشته با حضور رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در شهر مشهد آغاز به کار کرد.

میزبانی مشهد از مسابقات بین‌‌المللی قرآن / آغاز به کار ستاد چهل و یکم

به گزارش ایکنا، چهل‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران بهمن‌ماه سال آینده در ایام مبعث پیامبر اکرم(ص) به میزبانی مشهد و در رواق امام خمینی(ره) آستان مقدس امام رضا(ع) برگزار می‌شود. 

ستاد برگزاری چهل‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روز گذشته 19 اسفندماه با حضور حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مشهد رسماً کار خود را آغاز کرد.

بر اساس گفته‌های رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور در سال‌های آینده دیگر شهرها و استان‌های کشور هم میزبانی این رویداد بین‌المللی را تجربه خواهند کرد.

پیش از این در سال 1398 و قبل از همه‌گیری کرونا، مشهد به عنوان میزبان سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن اعلام شده بود. در آن سال حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی که در مراسم افتتاحیه چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن به میزبانی استان اصفهان سخن می‌گفت، خبر از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در مشهد داد.

در حالی که این رویداد مهم قرآنی قریب‌الوقوع شده بود و مدیران استانی به تکاپو برای برگزاری مطلوب این مسابقات افتاده بودند، شیوع ویروس کرونا که همه‌گیری آن تا دو سال بعد هم ادامه داشت، مانع از تحقق این افتخار و رؤیای شیرین برای اهالی خراسان رضوی به خصوص قرآنی‌های بی‌شمار شهر مشهد شد. 

حالا پس از چهار سال که اهالی مشهد به میزبانی از بزرگ‌ترین رویداد رقابتی در حوزه قرآن بسیار نزدیک شده بودند و در نهایت به این مهم نرسیدند، یک بار دیگر خود را در آستانه میزبانی از قاریان و حافظان بین‌المللی قرآن می‌بینند. مسابقاتی که دوره چهلم آن اوایل اسفندماه امسال به پایان رسید.

یادآور می‌شود، سال گذشته مرحله مقدماتی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن که به صورت غیرحضوری برنامه‌ریزی شده بود، به میزبانی شهر مشهد و با حضور و استقرار داوران در این شهر اجرایی شد.

انتهای پیام
captcha