نگاهی به اقدامات طرح «من قرآن را دوست دارم»
کد خبر: 4204479
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶

نگاهی به اقدامات طرح «من قرآن را دوست دارم»

«من قرآن را دوست دارم» که با هدف گسترش آموزش قرآن کریم و ارائه پشتیبانی آموزشی از سوی استادان مجرب در حال برگزاری است، به عنوان بزرگترین پروژه آموزشی قرآن کشور لقب گرفت.

«من قرآن را دوست دارم»؛ بزرگ‌ترین پروژه آموزشی قرآن کشوربه گزارش ایکنا، طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» به عنوان اولين اقدام مشترك قرآنی بين اعتاب مقدسه و بقاع متبركه ايران، از دهه كرامت سال 1400 و همزمان با ولادت باسعادت حضرت رضا(ع) آغاز به فعاليت کرد و آستان‌ قدس‌ رضوی به عنوان دبيرخانه اجرايی این طرح از سوی اعتاب‌مقدسه انتخاب شد.

هدف این طرح گسترش آموزش قرآن کریم و ارائه پشتیبانی آموزشی در رشته‌های مختلف روخوانی قرآن کریم، تجوید‌الصلوة، آموزش تفسیر و تدبر در قرآن کریم و حفظ جزء 30 از سوی استادان مجرب به صورت مجازی است که شرکت‌‌کنندگان پس از دریافت گواهینامه معتبر در قرعه‌کشی جوایز نقدی این طرح نیز شرکت داده می‌شوند.

تاکنون هشت مرحله قرعه‌کشی ویژه شرکت‌کنندگان این طرح انجام شده که در هر مرحله از قرعه‌کشی به نفر نخست مبلغ 140 میلیون ریال و به 14 نفر دیگر 10 میلیون ریال از سوی آستان قدس رضوی اهدا شده است.

آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، زیباخوانی و تصحیح قرائت نماز، تفسیر و تدبر در قرآن، تجوید، صوت و لحن و حفظ موضوعی و ترتیبی از جمله مراحل آموزشی این طرح است که تاکنون اجرای چهار مرحله ابتدایی طرح به صورت موفقیت‌آمیز در سطح کشور برگزار شده و جذب افراد را از شهرها و روستاهای مختلف را به دنبال داشته که از ابتدای طرح تاكنون بيش از 17 هزار نفر در آن شركت كرده‌اند.

از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در قالب این طرح برگزاری حدود 900 كلاس آموزش روخوانی قرآن‌ کریم، تجویدالصلوه، آموزش تفسیر و تدبر در قرآن کریم و حفظ جزء 30 به همت 526 مربی و پشتیبان بوده است که بر این اساس برای بیش از 12 هزار و 500 نفر از شرکت‌کنندگان در طرح، گواهينامه به تأییدیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور و کمیته اجلاسیه اعتاب و بقاع متبرکه ایران اسلامی صادر شده است.

انتهای پیام
captcha