از تداوم حمله‌ها به نوار غزه تا اعتراف به حفظ قدرت حماس
کد خبر: 4205161
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
با تحولات فلسطین؛

از تداوم حمله‌ها به نوار غزه تا اعتراف به حفظ قدرت حماس

رژیم صهیونیستی حملات به حملات خود علیه غیرنظامیان در نوار غزه ادامه می‌دهد، این درحالی است که عضو کنست این رژیم اعتراف کرد که به رغم پنج ماه حملات به نوار غزه، جنبش حماس قدرت خود را حفظ کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، همزمان با محاصره غذایی و تحمیل قطحی به نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی این باریکه همچنان زیر آتش ارتش این رژیم است.

خبرنگار المیادین گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی دو واحد آپارتمان را در اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه هدف قرار داده است.

در نتیجه این حمله ارتش رژیم صهیونیستی، یک فلسطینی به شهادت رسید و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌ای در مرکز شهرک الزیتون در جنوب شهر غزه را هدف قرار داد. در این حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز چند فلسطینی زخمی شدند.

علاوه بر این منابع فلسطینی از بمباران شهرک الزیتون واقع در جنوب شرق شهر غزه از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

شهر «حمد» و منطقه «المطاحن» نزدیک خان‌یونس در جنوب نوار غزه نیز هدف حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

خانه‌ای در منطقه «معن» واقع در شرق خان‌یونس نیز از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی بمباران شد.

اما از سوی دیگر جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در محاصره غذایی نوار غزه و تحمیل قحطی و گرسنگی به ساکنان این باریکه همچنان ادامه دارد.

منابع فلسطینی گزارش دادند که شمار شهیدان قحطی و گرسنگی در نوار غزه به ۲۷ نفر رسیده است.

کمی پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهیدان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۱ هزار و ۱۱۲ نفر و شمار زخمی‌های این حمله‌ها به ۷۲ هزار و ۸۸۹ نفر افزایش یافته که ۷۲ درصد از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

همچنین بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۸ قتل عام دیگر در نوار غزه شده است که طی آن ۷۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۲۹ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

از تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا اعتراف به حفظ قدرت حماس

لاپید: کابینه نتانیاهو تنها به بقای سیاسی خود اهمیت می‌دهد

اختلافات داخلی میان مقامات رژیم صهیونیستی روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

یاییر لاپید، رئیس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد: ارتش به جذب ۱۰ هزار نظامی نیاز فوری دارد، اما ۶۶ هزار تن از حریدی‌ها (یهودیان تندرو) از خدمت نظامی فرار می‌کنند.

علاوه بر این لاپید با اشاره به اختلاف موجود در زمینه خدمت نظامی حریدی‌ها تأکید کرد: کابینه نمی‌تواند خدمت نظامی حریدی‌ها را با فداکردن نیازهای امنیتی موجود به تأخیر بیاندازد.

رئیس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی افزود: تداوم به تأخیرانداختن خدمت نظامی حریدی‌ها از سوی کابینه ثابت می‌کند که این کابینه تنها به بقای سیاسی خود توجه دارد.

روز گذشته نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یاییر لاپید، رئیس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در سخنانی شمار فعلی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی برای جنگ در جبهه شمالی این رژیم را کافی ندانسته است.

همچنین لاپید اعلام کرده است که در صورت عدم اعزام یهودیان حریدی به خدمت نظامی، رژیم صهیونیستی حق ندارد شمار بیشتری از شهرک‌نشینان را به خدمت در قالب نیروهای ذخیره فرا بخواند.

این در حالی است که «اسحاق یوسف» خاخام ارشد سرزمین‌های اشغالی شنبه‌شب در سخنانی تهدیدآمیز تأکید کرده بود: اگر کابینه اسرائیل ما را مجبور کند که به ارتش بپیوندیم، همگی این منطقه را ترک خواهیم کرد.

سابق بر این رؤسای احزاب حریدی با ارسال یک نامه خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در صورت عدم تصویب این قانون برای انحلال کابینه تلاش خواهند کرد.

از تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا اعتراف به حفظ قدرت حماس

حملات حزب‌الله به مواضع صهیونیست‌ها با موشک برکان

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که چند عملیات دیگر را علیه نظامیان و مرکزهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۲:۴۵ ظهر امروز سه‌شنبه دوازدهم مارس ۲۰۲۴ موضع الجرداح را با موشک‌های برکان، به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین حزب‌الله لبنان اعلام کرد که عصر امروز موضع صهیونیستی «جل العلام» و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در پشت آن را با چندین موشک برکان هدف قرار داده است.

علاوه بر این، مواضع صهیونیستی «حدب یارین» و «برکه ریشا» و پادگان صهیونیستی «زرعیت» در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز از سوی رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان هدف حمله با موشک‌های برکان قرار گرفت.

همچنین در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت 16:15 امروز سه‌شنبه دوازدهم مارس ۲۰۲۴ در آسمان مناطق مرزی با فلسطین اشغالی با استفاده از تسلیحات مناسب با پهبادی اسرائیلی مقابله کردند.

حزب‌الله لبنان تأکید کرد که این اقدام رزمندگان حزب‌الله لبنان، پهباد ارتش رژیم صهیونیستی را ناگزیر به بازگشت به سرزمین‌های اشغالی کرده است.

با احتساب این عملیات‌های جدید، شمار عملیات‌های روز جاری حزب‌الله لبنان علیه مواضع و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به ۱۰ عملیات رسید.

از تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا اعتراف به حفظ قدرت حماس

۲ شهید و ۱۰ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به «البقاع» لبنان

سازمان پدافند غیرعامل شرق لبنان در گزارشی شمار شهیدان و زخمی‌های حمله اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه «البقاع» واقع در شرق این کشور را بیان کرد.

بر اساس گزارش سازمان پدافند غیرعامل شرق لبنان، در نتیجه دو حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه البقاع، دو نفر به شهادت رسیده و ۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که یگان‌های ارتش این کشور به لاشه یک پهباد صهیونیستی که در ورودی شهرک «حراجل» در منطقه جبل لبنان سقوط کرده و منهدم شده، دست پیدا کرده‌اند.

طبق این گزارش، این پهباد صهیونیستی در حال پرواز به سوی منطقه «البقاع» در شرق لبنان بوده است.

کمی پیش‌تر منابع خبری اعلام کردند که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ضمن نقض حریم هوایی لبنان، مناطقی از این کشور را بمباران کرده‌اند.

در یکی از این حمله‌ها جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک واحد مسکونی سه طبقه در منطقه البقاع واقع در شرق لبنان را هدف قرار دادند. در نتیجه این حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی، این ساختمان سه طبقه به صورت کامل ویران شد.

از تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا اعتراف به حفظ قدرت حماس

اذعان عضو کنست: حماس همچنان نیرومند است

عمیت هلیوی، عضو کنست رژیم صهیونیستی و حزب لیکود این رژیم در سخنانی به شکست سیاسی نظامی رژیم صهیونیستی در تعیین سرنوشت جنگ در غزه و همچنین ناکامی این رژیم در تحقق هدف‌های خود از جنگ غزه اذعان کرد.

وی اعلام کرد که با وجود ۵ ماه جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، همچنان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در گفت‌وگوها با قدرت ظاهر می‌شود.

هلیوی همچنین از طرح عملیاتی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد و تأکید کرد که این طرح نمی‌تواند سرنوشت جنگ را رقم بزند.

علاوه بر این وی با اشاره به سطوح سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی و نام‌بردن صریح از هرتزی هلیوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین با اشاره به امکانات محدود مقاومت فلسطین در غزه گفت: اسرائیل در غزه با کلاشینکف در حال جنگ است، نه زیرساخت‌های حماس.

این عضو کنست رژیم صهیونیستی افزود: حماس، نماینده یک ملت است و شکست‌دادن مردمی که بیشترشان مقاومت را قبول دارند، غیرممکن است.

هلیوی در ادامه تأکید کرد: با این‌دست عملیات‌های تاکتیکی اسرائیل، نمی‌توان حماس را از این گستره و مساحت جغرافیایی بیرون کرد.

از تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا اعتراف به حفظ قدرت حماس

نتانیاهو: موجودیت اسرائیل در خطر است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) در سخنانی اذعان کرد که موجودیت این رژیم جعلی در خطر است و به همین دلیل باید به جنگ با مقاومت فلسطین در نوار غزه ادامه دهد.

‌بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سخنرانی خود در نشست سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا ـ اسرائیل مشهور به «‌ایپک» مدعی شد: اسرائیل تحت هر شرایطی در این جنگ پیروز خواهد شد. برای پیروزی در جنگ باید تیپ‌های باقی‌مانده حماس را در رفح نابود کنیم.

وی با تکرار توهم نابودی جنبش حماس، گفت: ما حماس را نابود، اسرای خود را آزاد و اطمینان حاصل می‌کنیم که غزه هرگز تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود.

نتانیاهو اعتراف کرد که «موجودیت اسرائیل در خطر است و ما چاره‌ای جز پیروزی نداریم.»

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در واکنش به اعتراض مردم آمریکا به جنایات این رژیم در غزه و همچنین اعتراضات علیه کابینه خود در سرزمین‌های اشغالی نیز مدعی شد: اکثریت قریب به اتفاق مردم آمریکا در کنار ما ایستاده‌اند. اسرائیلی‌ها هم از سیاست‌هایی که من و کابینه‌ام تعیین کرده‌ایم، حمایت می‌کنند.

وی همچنین درباره گمانه‌زنی‌ها مبنی بر سپردن مدیریت نوار غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین در صورت تحقق رؤیای دیرینه تل‌آویو برای نابودی جنبش حماس نیز افزود: اکثریت اسرائیلی‌ها ایده سپردن مدیریت غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین را رد می‌کنند.

از تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا اعتراف به حفظ قدرت حماس

بورل خواستار به‌ کارگیری ادبیات تندتری علیه رژیم صهیونیستی شد

جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به بحران انسانی در غزه و انتقاد از موانعی که رژیم صهیونیستی برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه ایجاد کرده است، خواستار به‌کارگیری ادبیات تندتری علیه اقدامات رژیم اسرائیل شد.

بورل که به نیویورک سفر کرده است، روز سه‌شنبه در سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که جنگ در غزه تنها گوشه‌ای از یک درگیری فوق‌العاده جدی است که تقریباً طی یک قرن گذشته بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در جریان بوده است.

وی با تکرار موضع اتحادیه اروپا درباره حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود، افزود: ما به همان اندازه قویاً و مکرراً اعلام کرده‌ایم که اقدامات اسرائیل باید با احترام کامل به حقوق بین‌الملل بشردوستانه باشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به آمار بالای تلفات غیر نظامیان در غزه، گفت: ما اکنون با جمعیتی روبرو هستیم که برای بقای خود می‌جنگند. کمک‌های بشردوستانه باید وارد غزه شود و اتحادیه اروپا تا آنجا که می‌تواند تلاش می‌کند تا آن را ممکن کند اما این یک بحران انسانی ساخته دست بشر است و فاجعه طبیعی نیست.

بورل در ادامه با انتقاد از موانعی که رژیم صهیونیستی در مسیر انتقال کمک‌های امدادی به غزه ایجاد کرده است، افزود: هنگامی که نمونه این اتفاقات در اوکراین را محکوم می‌کنیم، باید از همان کلمات برای آنچه در غزه رخ می‌دهد استفاده کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین به نقش آژانس‌های سازمان ملل متحد به‌ عنوان آخرین راه نجات مردم غزه اشاره و تصریح کرد که اتهامات رژیم صهیونیستی علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، باید اثبات شود.

رژیم صهیونیستی ماه پیش شماری از کارکنان آنروا را به مداخله در عملیات طوفان الاقصی متهم کرد و در پی آن، ایالات متحده و تعدادی از کشورهای اروپایی، کمک‌های خود را به این نهاد بین‌المللی تعلیق کردند.

بورل گفت: آنروا وجود دارد زیرا پناهندگان فلسطینی وجود دارند. این هدیه به فلسطینی‌ها نیست بلکه پاسخی است به نیازهای آنها. با ناپدید شدن آنروا پناهندگان فلسطینی ناپدید نمی‌شوند.

وی در پایان بر لزوم راه‌حل دو دولتی تأکید کرد و خواستار صدور قطعنامه‌ای توسط شورای امنیت سازمان ملل شد که اجرای این راه‌حل را تأیید کند.

انتهای پیام
captcha