خودداری رهبران مسلمان آمریکایی از جلسه با مقامات کاخ سفید
کد خبر: 4205776
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
در حمایت از غزه انجام شد

خودداری رهبران مسلمان آمریکایی از جلسه با مقامات کاخ سفید

در آستانه برگزاری انتخابات مقدماتی در ایالت ایلینوی، بیش از ۴۰ رهبر و گروه مسلمان، فلسطینی و عرب‌تبار آمریکایی در شیکاگو به دلیل تداوم حمایت‌های واشنگتن از جنایات جنگی تل‌آویو از ملاقات با مقامات کاخ سفید خودداری کردند.

خودداری رهبران مسلمان آمریکایی از جلسه با مقامات کاخ سفید

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، گروه‌های اسلامی در آمریکا اعلام کردند که از حضور در مهمانی افطاری کاخ سفید به دعوت جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور خودداری خواهند کرد.

این گروه‌ها اعلام کردند که دعوت بایدن از مسلمانان برای شرکت در مراسم افطار را به دلیل حمایت او از جنگ اسرائیل در غزه، رد می‌کنند.

روزنامه گاردین در این باره نوشت: این رهبران در نامه‌ای خطاب به کاخ سفید نوشته‌اند: برگزاری جلسات با کاخ سفید هیچ فایده‌ای ندارد. ما پیش‌تر درخواست خود را به صراحت درباره آتش‌بس دائمی در غزه بیان کرده‌ و معتقدیم که جلسه دیگری با دولت جو بایدن صرفاً سرپوشی بر انفعال چندین ماهه آنها است. ما نسبت به انجام اقدامات جدی علاقه‌مند هستیم.

در این نامه آمده است: ارائه کمک‌های دیرهنگام چه به صورت کمک‌های هوایی یا ایجاد اسکله موقت در سواحل غزه برای غیرنظامیان فلسطینی که به آسانی کشته می‌شوند مانند موقعیتی است که با یک دست چسب زخم می‌زنید و در دست دیگر تبر دارید.

بر اساس اداره سرشماری ایالات متحده، بیش از ۱۰۰ هزار عرب‌تبار آمریکایی در شیکاگو زندگی می‌کنند، در حالیکه دست‌کم ۳۵۰ هزار مسلمان در ایلینوی ساکن هستند.

اقدام مسلمانان و عرب‌تبارهایی که جلسه با مقامات کاخ سفید را رد کردند، نگرانی‌های فزاینده‌ای را در دولت جو بایدن به همراه داشته است. لازم به ذکر است که بیش از ۱۰۰ هزار نفر در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت میشیگان به گزینه «غیرمتعهد» رأی دادند. آنها چنین حرکت اعتراضی را در پاسخ به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی انجام دادند. هم‌چنین تلاش‌های مشابهی در واشنگتن، مینه‌سوتا و جورجیا نیز انجام شد.

حمایت از بایدن در میان عرب‌های مقیم آمریکا پس از حمایت وی از عملیات نظامی اسرائیل در غزه کاهش یافته است.

بر اساس نظرسنجی مؤسسه عربی ـ آمریکایی که در اکتبر گذشته انجام شد، تنها ۱۷.۴ درصد از رأی‌دهندگان عرب گفتند که در سال ۲۰۲۴ به بایدن رأی خواهند داد.

در سال ۲۰۲۰، همین نظرسنجی حمایت عرب‌های مقیم آمریکا  از بایدن را ۵۹ درصد ارزیابی کرد.

انتهای پیام
captcha