پرچم حرم حضرت عباس(ع) جایزه مسابقه قرآنی در نمایشگاه
کد خبر: 4206732
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳

پرچم حرم حضرت عباس(ع) جایزه مسابقه قرآنی در نمایشگاه

رئیس عتبه عباسیه از برگزاری مسابقه‌ای قرآنی به همراه جوایز نفیسی همچون پرچم حرم حضرت عباس(ع) برای بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم،  علی خفاجی، رئیس عتبه عباسیه در نمایشگاه گفت: عتبه عباسیه برای دومین سال است که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن شرکت می‌کند. فعالیت‌های این غرفه شامل چاپ قرآن، محصولات فرهنگی، تألیفات دینی و مذهبی و همچنین برگزاری مسابقات قرآنی و محافل قرآنی است.

وی افزود: اولین محفل قرآنی، جمعه شب ساعت ۲۱ برگزار و ادامه مسابقه‌ای قرآنی برپا می‌شود که جایزه آن پرچم حرم مطهر حضرت قمر بنی هاشم (ع) است.

خفاجی تأکید کرد: عتبه عباسی فعالیت‌های گسترده‌ قرآنی را از طریق مجمع علمی قرآن کریم انجام می‌دهد، فعالیت‌هایی که تنها محدود به عراق نیست و کشور‌های جهان اسلام را هم در برمی‌گیرد.

به گفته خفاجی، آستان مقدس حضرت اباالفضل العباس (ع) از طریق مجمع علمی قرآن کریم با چشم انداز «به سوی جهانی موثر، هماهنگی و همزیستی» به دنبال ایجاد یک مؤسسه قرآنی مرکزی، جهانی و علمی است که بتوان در امور قرآنی به آن تکیه کرد.

تحقق مشارکت‌های کیفی میان مؤسسات علمی و دانشگاهی در امور قرآنی در سطوح داخلی (عراق) و بین‌المللی، تشویق نویسندگان علاقه‌مند به تحقیق و نگارش در زمینه‌های مختلف قرآنی و احیای میراث قرآنی از جمله اهداف تشکیل مجمع علمی قرآن کریم عنوان شده است.

انتهای پیام
captcha