مراسم رونمایی از کتاب «آسیب یابی راه و رهرو»
کد خبر: 4206980
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
در نمایشگاه بین المللی قرآن انجام شد؛

مراسم رونمایی از کتاب «آسیب یابی راه و رهرو»

مراسم رونمایی از کتاب دو جلدی «آسیب یابی راه و رهرو»  در بخش نهج البلاغه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

مراسم رونمایی از کتاب «آسیب یابی راه و رهرو»به گزارش خبرنگار ایکنا، طی مراسمی از کتاب دو جلدی «آسیب یابی راه و رهرو» با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد رسمی مجلس شورای اسلامی، علیرضا معاف، مشاور راهبردی ویژه و مسئول راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی یاسین، شبیر فیروزیان، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش نهج البلاغه کتاب حکومت سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد. 

طی این مراسم حجت الاسلام علی رهبر، مؤلف کتاب «آسیب یابی راه و رهرو» با اشاره به اینکه  محتوای کتاب پژوهشی در علت یابی لغزش های مدعیان در قرآن  ونهج البلاغه است، گفت: انسان در مسیر کمال و تعالی معنوی، خود همواره با لغزش ها و لغزشگاه هایی مواجه است که اگر با بصیرت درونی خود به این آسیب ها آگاهی و معرفت نداشته باشد بی تردید  سقوط اخلاقی  و معنوی خواهد کرد و از کمال و ترقی بازخواهد ماند.

وی ادامه داد: در قرآن مجید و نهج البلاغه شریف ضمن آنکه به روشنی شاخصه های راه یابی به کمال فردی و اجتماعی بیان شده، لغرش ها و لغزشگاه های اخلاقی و معرفتی نیز که در مسیر کمال طلبی انسان قرار گرفته اند، تبیین یافته است. در پژوهش حاضر با عنوان آسیب یابی راه  و رهرو ریشه یابی اخلاقی ـ معرفتی لغزشگاه های در قرآن و نهج البلاغه، ضمن تعریف مفهوم لغزش و  لغزشگاه ها در مسیر کمال، ریشه آنها با توجه به کلام الهی و بیان علوی شناسایی شده و راهکار پیشگیری از آنها هم بیان شده است و طی این کتاب تبیین شده است که چگونه ضعف بصیرت و اخلاق به خیانت سیاسی اجتماعی می انجامد.

مفاهیم لغزش و لغزشگاه، حقیقت و نمونه های لغزش سیاسی، لغزش اجتماعی، بصیرت، تفسیر درست اخلاق، نقش ضعف بصیرت و اخلاق در خیانت سیاسی و اجتماعی و ... از جمله فصل های این کتاب دو جلدی است.

لازم بذکر است، این کتاب از سوی اندیشگاه قرآنی حیات و انتشارات کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی به زیور طبع آراسته شده است که در نمایشگاه کتاب امسال عرضه خواهد شد .

مراسم رونمایی از کتاب «آسیب یابی راه و رهرو»

یادآور می شود، سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار می خوانمت تا 14 فرروردین ماه از ساعت  17 تا 24 در مصلای امام خمینی(ره) پذیرای علاقه مندان است.

انتهای پیام
captcha