درب حرمین عسکریین(ع) سامرا در سمنان ساخته شد
کد خبر: 4207859
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰

درب حرمین عسکریین(ع) سامرا در سمنان ساخته شد

مدیرکل بازسازی عتبات عالیات استان سمنان با بیان اینکه درب حرمین عسکریین(ع) سامرا در سمنان ساخته شد، گفت: این درب در مراسمی معنوی برای نصب به سامرا ارسال می‌شود.

حرمین عسکریین(ع) سامرا

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بازسازی عتبات عالیات استان سمنان، جبار دوست محمدی، مدیرکل بازسازی عتبات عالیات استان سمنان، امروز، 12 فروردین با اشاره به کمک مردم مؤمن استان برای بازسازی عتبات عالیات گفت: ساخت درب حرمین امامین عسکریین (ع) در عراق از جمله اقداماتی است که با کمک مردم متدین استان انجام شده و کار ساخت آن‌ها نیز به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: این درب توسط هنرمندان استان سمنان احداث و برای طلاکاری ارسال شده که در این راستا قرار است دو ماه دیگر این درب دوباره به استان سمنان بازگردانده شود و طی مراسمی معنوی در اقصی نقاط استان حضور پیدا کرده تا مردم آن را زیارت کنند.

مدیرکل بازسازی عتبات عالیات استان با تأکید بر اینکه این درب بعد از زیارت توسط مردم در مراسمی خاص و ویژه به سامرا ارسال خواهد شد، یادآور شد: دیگر طرحی که عتبات عالیات استان در دست اجرا دارد، کاشی‌کاری حرم امام حسین (ع) است.

دوست محمدی با بیان اینکه صحن بزرگ حضرت زینب (س) در حرم امام حسین (ع) با مشارکت مردم استان سمنان کاشی‌کاری خواهد شد، افزود: مردم مشارکت خوبی در این طرح داشته‌اند.

به گفته وی، میزان ۲۵۰ هزار تومان برای هر کاشی در صحن امام حسین (ع) در نظر گرفته شده تا مردم کمک‌های خودشان را به عتبات عالیات داشته باشند که استقبال مردم تاکنون پرشور بوده و اگر دیگر اقشار هم بخواهند از این فرصت بهره‌مند شوند، می‌توانند وجوه خود را به حساب ستاد عتبات عالیات واریز کنند.

انتهای پیام
captcha