خطای افراد به پای نظام اسلامی نوشته نشود
کد خبر: 4207894
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳
الله‌نور کریمی‌تبار:

خطای افراد به پای نظام اسلامی نوشته نشود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اگر کسی در جایگاهی قرار گرفت و خطا کرد نباید این خطا به نام نظام اسلامی تمام شود.

حجت الاسلام کریمی تبار، امام جمعه ایلامبه گزارش خبرگزاری ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در ایلام و امام جمعه استان امروز 12 فروردین در جلسه تفسیر قرآن مسجد جامع ایلام اظهار کرد: شخصیت امام علی(ع) در تاریخ تکرار نشده و نخواهد شد و کسی تاکنون نتوانسته از وی سبقت بگیرد چراکه او نه در میدان جنگاوری و سلحشوری و نه در میدان عبادت و کمک به فقرا و ایتام هماوردی نداشت.
 
وی به دیگر مناسبت روز اشاره کرد و گفت: روز دوازدهم فروردین ماه یکی از بزرگ ترین نعمت‌هایی است که خدا به مردم ایران و سایر ملت‌ها ارزانی داشت و سرآغاز حکومت الله است و ما باید قدردان این نعمت باشیم، چراکه بسیاری از انبیاء و اولیاء نتوانستند چنین حکومتی را ایجاد کرده و جایگزین طاغوت کنند.
 
امام جمعه ایلام اظهار کرد: اگرچه هنوز برخی از اهداف جمهوری اسلامی تحقق پیدا نکرده است و برخی مسئولین نیز نااهل هستند اما اگر کسی در جایگاهی قرار گرفت و خطا کرد نباید این خطا به نام نظام اسلامی تمام شود، چراکه خطایی فردی است.
 
وی افزود: مثلاً ما نمی‌توانیم بگوییم چون فلان فرد مسئول فساد کرده، پس ما دیگر نماز نمی‌خوانیم چراکه اسلام در ذات خود هیچ عیبی ندارد و اگر ایرادی مشاهده می‌شود از مسلمانی ماست.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه به موضوع وصیت در اسلام پرداخت و یادآور شد: ما موقتاً در این دنیا هستیم و نباید دل به دنیا ببندیم و هر چه عمر کنیم بالاخره عمر به پایان می‌رسد و باید برویم و وصیت آخرین چیزی است که انسان می‌تواند از خود بر جای بگذارد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار ضمن برشمردن آیات و روایاتی که بر موضوع وصیت تأکید دارند، به شرح وصیت واجب و مستحب پرداخت و مطرح کرد: وصیت فرصتی برای جبران کوتاهی‌هایی است که در زندگی مرتکب شده‌ایم و آخرین تلاش انسان برای بهره بردن از اندوخته‌های دنیوی خود در زندگی اخروی است.
 
وی گفت: کسی که وصیت‌نامه داشته باشد معلوم است که اهل حساب و کتاب است و می‌داند که زندگی دنیوی ناپایدار است و به فکر مرگ خویش است و سعی دارد چراغی برای خودش در قیامت روشن کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام وصیت را صرفاً به امور مالی و حق الناس محدود ندانست و گفت: براساس سیره انبیاء و اولیاء وصیت کردن به امور معنوی و توصیه به خوبی‌ها نیز می‌تواند در وصیت مطرح شود همچنانکه مولای متقیان پس از ضربت، توصیه‌هایی ایمانی و اجتماعی به فرزندان خود در خصوص مسائلی چون تقوا، نظم، رسیدگی به فقرا، عدم همراهی با ظالمان، نماز، همسایه‌ها و... داشت.
 
وی ادامه داد: عدم ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز در وصیت حضرت علی(ع) آمده است و در این خصوص می‌فرماید اگر این فریضه ترک شود، بدترین افراد جامعه بر مردم مسلط می‌شوند و در چنین حالتی خدا هم استغاثه مردم را قبول نخواهد کرد و این سخنی بسیار عبرت انگیز است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار بر ضایع نکردن حق فرزندان در وصیت تاکید و اظهار کرد: متأسفانه مشاهده می‌شود که بعضی خانواده‌ها حق فرزندان دختر را در ارث نمی‌دهند که کار بسیار بدی است و اگر ورثه در سهم آن فرزند دختر تصرف کنند حکم مال غصبی را دارد.
انتهای پیام
captcha