برگزاری مراسم افطار در دانشگاه کارولینای شمالی
کد خبر: 4208291
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰

برگزاری مراسم افطار در دانشگاه کارولینای شمالی

برنامه‌های افطاری در دانشگاه کارولینای شمالی که با حمایت سازمان‌ها و انجمن‌های اسلامی برگزار می‌شود، باعث همدلی و ایجاد فضای دوستانه در این دانشگاه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی ترحیل، افطاری‌های دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل، دانشجویان مسلمان را در ماه رمضان دور هم جمع می‌کند.

پس از غروب خورشید در شب‌های ماه رمضان، بسیاری از دانشجویان مسلمان گرد هم می‌آیند تا با غذای تهیه شده توسط انجمن دانشجویان مسلمان این دانشگاه افطار کنند.


سیمال عمر، یکی از فعالان این دانشگاه گفت که این انجمن با سایر سازمان‌ها مانند انجمن دانشجویان پاکستانی و مؤسسه وان آفریقا برای میزبانی افطاری جامعه همکاری می‌کند.

وی افزود: بسیاری از دانشجویان مسلمان در ابتدا نگران گذراندن ماه رمضان در خارج از خانه هستند. این انجمن تلاش می‌کند تا فضایی را برای دانشجویان مسلمان فراهم کند تا از طریق افطار، نماز تراویح و دیگر مراسم، با یکدیگر آشنا شوند و جامعه‌ای را ایجاد کنند.

اقرا خان، دانش‌آموخته ارشد علوم سیاسی و عضو MSA، گفت که هر مراسم افطاری حس و حال اجتماعی خاصی دارد و نه تنها مسلمانان، بلکه غیر مسلمانانی را که علاقه‌مند به آشنایی با ماه رمضان هستند در کنار هم جمع می‌کند.

او گفت: به عنوان دانشجویی که روزه می‌گیرد این کار باعث می‌شود که نگران غذایی که در پایان روز می‌خورید نباشید. من می‌دانم که دانشجویان زیادی هستند که این وعده غذایی برای آنها بسیار مهم است زیرا به‌راحتی در دسترس و بنابراین واقعاً خوب است.

خان و عمر گفتند که وقتی در UNC شروع به کار کردند، گزینه‌های غذای حلال زیادی وجود نداشت. در سال 2022، انجمن دانشجویان مسلمان با Carolina Dining Services همکاری کرد تا حداقل هفت بار در هفته پروتئین حلال را در سالن غذاخوری ارائه دهد. 

در ماه رمضان امسال، MSA با CDS همکاری کرد تا گزینه‌های بیشتری را برای دانشجویان مسلمان ارائه دهد. چیس شروع به ارائه پروتئین حلال از یکشنبه تا پنجشنبه شب در طول شام و سحر کرده است، علاوه بر این  خرما  که به طور سنتی برای افطار خورده می‌شود نیز ارائه می‌شود.

جمیل کادورا، مالک رستوران Med Deli که غذای حلال به دانشجویان ارائه می‌دهد گفت: رمضان، ماه بخشش است، بنابراین برای ما مشارکت کردن، طبیعی است.  اینجا همه چیز حلال است و به این کار ادامه می‌دهیم. 

سیمال عمر می‌گوید: رویدادهایی که در دانشگاه برگزار می‌شود، به گرد هم آوردن دانشجویان مسلمان کمک می‌کند. نکته مورد علاقه من در مورد ماه رمضان در دانشگاه کارولینای شمالی این است که مثل یک جامعه است. وقتی این را می‌گویم، اغراق نمی‌کنم. واقعاً فضایی صمیمانه دور از خانه است به این دلیل که همه با هم هستیم. از آنجایی که ماه رمضان چیزی فراتر از پرهیز از خوردن یا نوشیدن است، همه ما عبادات یکسان و اعمال خیر مشابهی انجام می‌دهیم و یکدل هستیم. ماه رمضان در UNC واقعاً شبیه هیچ تجربه دیگری نیست.

انتهای پیام
captcha