افزایش شمار شهدا به ۳۲ هزار و ۹۷۵ تن و شهادت ۱۹۶ امدادگر در ۶ ماه جنگ
کد خبر: 4208407
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
در 180امین روز جنگ غزه

افزایش شمار شهدا به ۳۲ هزار و ۹۷۵ تن و شهادت ۱۹۶ امدادگر در ۶ ماه جنگ

وزارت بهداشت غزه در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون، ۳۲ هزار و ۹۷۵ فلسطینی در غزه شهید و ۷۵ هزار و ۵۷۷ نفر هم مجروح شدند در عین حال تعداد امدادگرانی که در نتیجه این جنگ کشته شده‌اند به 196 مورد می‌رسد که بیش از 175 نفر کارمند سازمان ملل بودند.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته در ۵ مورد کشتار جدید، ۵۹ فلسطینی را شهید و ۸۳ نفر دیگر را زخمی کرده است.

براساس این بیانیه، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۲ هزار و ۹۷۵ فلسطینی در غزه شهید و ۷۵ هزار و ۵۷۷ نفر دیگر مجروح شدند.

در این بیانیه آمده است: همچنان تعدادی از قربانیان زیر آوار و در خیابان‌ها مانده‌اند و نیروهای امدادی توان رسیدن به آن‌ها را ندارند.

ضربات سهمگین مقاومت به نیروهای صهیونیست

در صد و هشتادمین روز جنگ غزه در حالیکه تجاوزات صهیونیست‌ها در مناطق مختلف در جریان است، گروه‌های مقاومت فلسطین همچنان به هدف قرار دادن سربازان و خودروهای ارتش اشغالگر در مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) اعلام کرد که مبارزان این گروه نیروهای پیاده اشغالگران را با گلوله‌های خمپاره در شرق محله التفاح در شهر غزه هدف قرار دادند که تلفاتی در بین آنها برجای گذاشت.

گردان‌های القسام همچنین نیروهای صهیونیست را در ساختمانی در شرق دیرالبلح با گلوله ضد استحکامات هدف قرار داد که در نتیجه آن این نیروها کشته و زخمی شدند.

القسام همچنین افزود که یک بولدوزر نظامی D-۹ اسرائیل را با گلوله یاسین ۱۰۵ در شرق دیر البلح در مرکز نوار غزه هدف قرار داده است.

گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز گفت که تجمعی از سربازان و خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب غربی شهر غزه را با خمپاره بمباران کرده است.

گردان شهدای الاقصی هم اعلام کرد: در طول ۷۲ ساعت گذشته ۳۶ عملیات در جبهه‌های جنگ در نوار غزه انجام دادیم که منجر به کشته و زخمی شدن در صفوف دشمن شد.

گوترش: 196 امدادگر از آغاز جنگ در غزه کشته شده‌اند

 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، کشته شدن تعدادی از کارکنان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهان» در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به مرکز غزه را محکوم کرد.

گوترش در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «تعداد امدادگرانی که در نتیجه این درگیری کشته شده‌اند به 196 مورد می‌رسد که بیش از 175 نفر کارمند سازمان ملل بودند».

حمله گسترده نظامیان صهیونیست به شهرهای کرانه باختری

 شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که نظامیان اشغالگر به اردوگاه الفارعه واقع در طوباس طی بامداد امروز حمله کردند.

همزمان با تداوم حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه منطقه‌های مختلف نوار غزه تجاوزات پی در پی نظامیان این رژیم به شهرهای مختلف کرانه باختری ادامه دارد.

این عناصر متجاوز به شهر نابلس و یکی از ساختمان‌های محله المعاجین در این شهر نیز یورش بردند. منطقه بیتونیا واقع در غرب رام الله و محله‌های البالوع و المصایف نیز شاهد این حمله‌های بامدادی عناصر صهیونیست بوده اند.

نظامیان اشغالگر در جریان یورش به منطقه حزما واقع در شمال قدس اشغالی به سمت ساکنان این منطقه گاز اشک آور شلیک کردند. عناصر صهیونیست همچنین به محله کفرسابا واقع در شهر قلقیلیه نیز حمله کرده و تک تیراندازهای خود را بر سقف خانه‌ها در خیابان ۱۶ شهر نابلس مستقر کردند.

آنروا: اسرائیل از رسیدن کمک‌ها به شمال نوار غزه جلوگیری می‌کند

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین(آنروا) اعلام کرد که رژیم اسرائیل همچنان از ورود نیروهای این آژانس به شمال نوار غزه به منظور توزیع کمک‌ها جلوگیری می‌کند.

این آژانس در بیانیه‌ای اضافه کرد: ۱۷۶ نیروی ما از ابتدای جنگ در نوار غزه به شکل وحشتناکی کشته شده‌اند.

براساس این بیانیه، بیش از نیمی از کمک‌های ارسالی به نوار غزه در ماه گذشته از طریق دو گذرگاه «کرم ابوسالم» و «رفح» توسط این آژانس انجام شده است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ: بیمارستان‌های نوار غزه به ویرانه تبدیل شده‌اند

به گزارش الجزیره، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که بیمارستان‌های نوار غزه در اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه این باریکه تبدیل به ویرانه شده‌اند.

این نهاد بین‌المللی تأکید کرد: فعالان و نیروهای امدادرسان در نوار غزه کشته می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اضافه کرد: کمک‌های بشردوستانه و خدمات پزشکی در نوار غزه بسیار کم و محدود است.

این کمیته اعلام کرد: نابودی سیستم پزشکی و بهداشتی در نوار غزه به معنی نابودی غیرنظامیان در این باریکه است.

انتهای پیام
captcha