مشکلات جامعه نتیجه غفلت از قرآن است
کد خبر: 4209344
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز:

مشکلات جامعه نتیجه غفلت از قرآن است

داوود شمس گفت: امروز به موجب غفلت‌های انجام شده از قرآن، جامعه ما درگیر معضلات مختلف غیراخلاقی و موضوعات غیرعقیدتی شده است.

داوود شمس، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرزداوود شمس، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: زیباخوانی قرآن کریم در حد وزین خود می‌تواند جاذبه ایجاد کند، برای اینکه ما به سمت عظمت قرآن برویم، اما این امر نباید ما را به شدت به خود مشغول کند که از اصل ماجرا و اهداف غافل شویم. این معجزه جاودانه الهی برای هدایت بشر برای رسول خدا نازل شد که بشر در تمام مراحل زندگی به آن نیاز دارد. قرآن حاوی دستورات الهی در مباحث اقتصادی، سیاسی، اخلاقی و… است.

وی با بیان اینکه باید برای آشنایی با مفاهیم قرآن و دستورات الهی و مدنظر قرار دادن آنها برای ایجاد تحول در زندگی تلاش کنیم، اظهار کرد: امروز به موجب غفلت‌های انجام شده از قرآن، جامعه ما درگیر معضلات مختلف غیراخلاقی و موضوعات غیرعقیدتی شده که همه اینها به دلیل آشنا نبودن با قرآن کریم و دوری از دستورات الهی و عدم به‌کارگیری آنها در زندگی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: اگر در مباحث سیاسی اختلافاتی پیدا می‌کنیم که بعضاً هوای نفس پایه آنها قرار می‌گیرد و نیز فرامین مقام معظم رهبری روی زمین می‌ماند، به دلیل دوری از قرآن کریم است. همچنین اگر انقلاب باعظمت را نمی‌شناسیم و امروز در مقابل شیاطین عالم خوب نمی‌ایستیم، به‌خاطر این است که از دستورات و مفاهیم الهی دوریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در ادامه با تأکید بر ضرورت کار بیشتر روی مفاهیم قرآن و دستورات الهی بیان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران یک انقلاب الهی را پایه‌گذاری کرده و ۴۵ سال است که در این مسیر حرکت می‌کند. لازمه پایه‌گذاری تمدن اسلامی در مسیر حرکت پرشتاب نظام جمهوری اسلامی ایران بهره‌گیری از دستورات قرآن و اهل بیت(ع) است.

شمس گفت: به نظر من در جمهوری اسلامی ایران جای وزارت قرآن و اهل بیت(ع) خالی است؛ در این راستا دولت و مجلس و مسئولان باید به سمت ایجاد چنین وزارتخانه‌ای حرکت کنند تا از این طریق بتوانیم به ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه کمک کنیم.

انتهای پیام
captcha