برپایی نماز جماعت ادارات مجالی برای معرفی پویش ملی «زندگی با آیه‌ها»
کد خبر: 4209439
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵

برپایی نماز جماعت ادارات مجالی برای معرفی پویش ملی «زندگی با آیه‌ها»

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه برپایی نماز جماعت ادارات مجالی برای معرفی و برگزاری پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» است، گفت: این طرح تمرینی برای اقدامات هم‌افزایی در کشور است، در واقع نوعی تمرین کار و عملیات مشترک است که حول محور قرآن صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، امروز، 20 فروردین‌ماه در نشست فصلی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های استان همدان با بیان اینکه در کنار اقامه نماز چندین وظیفه بر عهده کارگزاران نماز است، اشاره‌ای به طرح پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» کرد و گفت: این طرح قرآنی در بازه سه ساله برگزار می‌شود. این طرح با موافقت ۵۰ دستگاه در حال برگزاری است و ابلاغ برای سایر دستگاه‌ها نیز انجام شده است.

وی افزود: ۲۰ هزار دقیقه برنامه در رسانه ملی و شبکه‌های استانی در این زمینه تولید، ضبط و پخش شد، صدا‌وسیما، اداره ارشاد، آموزش و پرورش نقش کلیدی در اجرا و معرفی این طرح داشتند.

ارتقایی با بیان اینکه برپایی نماز جماعت ادارات مجالی برای معرفی و برگزاری این طرح است، اظهار کرد: در این طرح ۱۵۰ فراز و آیه جامعه‌پرداز که در زندگی مورد توجه است و بیشتر از سایر آیات قرآن کاربرد دارد و لازم است بیشتر در زندگی پیاده شود معرفی و تشریح می‌شود. طی ماه مبارک رمضان جاری معرفی و تدبر بر ۳۰ فراز انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه هدف از این طرح این است که این آیات بر زندگی مردم جاری و ساری شود، بیان کرد: در جامعه ما انس با اهل بیت(ع) وجود دارد و در شرایط حساس از ذکر و یاد اهل بیت(ع) بهره‌مند هستیم، اما متأسفانه قرآن کریم در کشور شیعه اسلامی ما مهجور است. 

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود در مورد غزه فرمودند مردم غزه با قرآن زندگی می‌کنند. این استقامت عجیب مردم غزه نشئت گرفته از انس با قرآن است، مصادیق زیادی را در مورد این مردم مشاهده کردیم از جمله کودکی که در حین عمل جراحی بدون ماده بیهوشی در حال تلاوت قرآن است. امیدواریم ما نیز در تمام زندگی از آیات بهره‌مند شویم.

ارتقایی یادآور شد: امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان بسیاری از امور خود را تعطیل می‌کرده و به تلاوت قرآن کریم می‌پرداختند، به گفته نزدیکان ایشان در این ایام یا مشغول ذکر و نماز بودند یا مشغول تلاوت قرآن و در کل ماه مبارک 30 دور قرآن را ختم می‌کردند.

وی اظهار کرد: اگر به جامعه‌ای برسیم که در آن به گفته رهبر معظم انقلاب مردم در هر مسئله و موضوعی که برای آنها پیش می‌آید به یاد آیات مربوطه بیفتند و از آن بهره‌مند شوند حرکت اسلامی جامعه تضمین می‌شود. امیدواریم در کنار اقامه نماز در دستگاه‌ها پیاده‌سازی آیات طرح «زندگی با آیه‌ها» دنبال شود.

ارتقایی گفت: این طرح تمرینی برای اقدامات هم‌افزایی در کشور است که دستگاه‌های موازی زیادی وجود دارد، درواقع نوعی تمرین کار و عملیات مشترک است که حول محور قرآن صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha