هدف ستاد اقامه نماز ایجاد تعامل بین دستگاه‌های فرهنگی است
کد خبر: 4209460
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷

هدف ستاد اقامه نماز ایجاد تعامل بین دستگاه‌های فرهنگی است

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه امسال سال آموزش همگانی در مسائل نماز در نظر گرفته شده است، بیان کرد: هدف ستاد اقامه نماز استان ایجاد ارتباط و تعامل بین دستگاه‌هایی است که در مسائل فرهنگی ذی نفوذ هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسنی‌حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسنی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان، امروز 20 فروردین‌ماه در نشست فصلی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های استان همدان، اظهار کرد: به تعبیری نماز همان قرآن و قرآن همان نماز است، وقتی نماز می‌خوانیم آیات قرآن را تلاوت می‌کنیم، مهم این است که نماز و قرآن کریم که هر دو یکی است در زندگی شخصی و اجتماعی ما حضور داشته‌ باشد.

وی افزود: اگر زندگی ما نمازی و قرآنی شد بسیاری از مشکلات در همه شئون حل خواهد شد، تا جایی که میسر است قرآن را بخوانیم و روی آن تدبر کنیم و سپس عمل کنیم، نماز هم همین است تا اخلاق، رفتار، کردار، مردم‌داری و تلاش ما در سایه‌سار قرآن و نماز تنظیم شود.

حسنی حلم با بیان اینکه امسال سال آموزش همگانی در مسائل نماز در نظر گرفته شده است، بیان کرد: هدف ستاد اقامه نماز استان ایجاد ارتباط و تعامل بین دستگاه‌هایی است که در مسائل فرهنگی ذی نفوذ هستند، چرا که بدون این ارتباط به تنهایی نمی‌توان امور را پیش برد و ارتباط بین دستگاه‌ها ظرفیتی است که موجب موفقیت می‌شود‌.

وی از به کارگیری ۱۵۰ ائمه جماعات دستگاه‌ها و ادارات برای برپایی نماز جماعت در مدارس خبر داد و گفت: به دلیل مشکلاتی که وجود داشت قرار شد دستگاه‌های اجرایی هفته‌ای یک یا دو روز ائمه جماعات خود را به مدارس بفرستند. ادارات استان، شورای اقامه نماز را در دستگاه‌های خود دنبال کنند، هم‌چنین گزارش فعالیت‌های خود در زمینه اقامه نماز را در سامانه سجاده بارگزاری کنند.

انتهای پیام
captcha