رزمایش عفاف و حجاب در رشت آغاز شد
کد خبر: 4210099
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
از امروز

رزمایش عفاف و حجاب در رشت آغاز شد

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان از آغاز رزمایش عفاف و حجاب در رشت همزمان با کشور خبر داد و گفت: طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی حجاب و عفاف مأموریت خطیری است که با همکاری سپاه و بسیج انجام می‌شود.

سردار حسین حسن‌پور جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار حسین حسن‌پور، جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان امروز، 25 فروردین‌ماه در جریان آغاز رزمایش طرح عفاف و حجاب، اظهار کرد: رزمایش عفاف و حجاب از امروز در قالب طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی حجاب و عفاف همزمان با سراسر کشور، در رشت آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب به صراحت در قرآن آمده است، افزود: این مأموریت خطیر با همکاری سپاه و بسیج انجام می‌شود؛ برای کسانی که در انظار عمومی کشف حجاب کنند براساس ماده 638 قانون مجازات اسلامی، مجازات جزای نقدی یا حبس تعیین شده است.

سردار حسن‌پور گفت: برخورد با بی‌حجابی مطالبه‌گری جامعه و خانواده شهداست که همکاران ما با قوت و اقتدار در میادین پر تردد و شلوغ شهر رشت حضور می‌یابند تا در چارچوب قانون وظایفی که دارند را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه اغلب کشف حجاب‌ها توسط مسافران و افراد غیر بومی اتفاق می‌افتد، گفت: در قالب اجرای این طرح در مرحله نخست تذکر لسانی و سپس در صورت تکرار یا بی توجهی برخورد قانونی صورت می‌گیرد. در این طرح علاوه‌ بر عابرین پیاده با بی‌حجابی در وسائل نقلیه، موتورسواران و امکنه برخورد خواهد شد.

انتهای پیام
captcha