طبس میزبان بیش از نیم میلیون زائر و گردشگر شد
کد خبر: 4210236
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
در تعطیلات عید فطر 

طبس میزبان بیش از نیم میلیون زائر و گردشگر شد

فرماندار ویژه طبس گفت: در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۴ فروردین‌ماه، بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

علی اکبر رحیمی،معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبسبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی فرمانداری طبس، علی‌اکبر رحیمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در مورد آمار بازدیدها از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی شهرستان طبس طی نوروز و فعالیت ستاد خدمات سفر اظهار کرد: در این مدت، بیشترین بازدید از قطب گردشگری مذهبی شرق کشور یعنی آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) بوده است. 

وی افزود: همچنین باغ تاریخی گلشن، روستاهای هدف و منطقه گردشگری ازمیغان و خرو، منطقه نمونه گردشگری چشمه آبگرم مرتضی علی، کال جنی، کویر حلوان و روستای جهانی گردشگری اصفهک از مکان‌های پربازدید و مورد استقبال گردشگران و زائران در این مدت بوده است. 

رحیمی بیان کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر با آمادگی کامل در شهرستان برای استقبال از مسافران و زائران در تعطیلات عید فطر تشکیل و تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم انجام و از این آزمون سربلند بیرون آمد. 

فرماندار ویژه شهرستان طبس ادامه داد: اقدامات صورت‌گرفته برای تسهیل شرایط بازدید گردشگران شامل آمادگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان، برنامه‌ریزی تهیه مایحتاج عمومی مانند نان، گوشت مرغ، سوخت (بنزین و نفت گاز)، آب شُرب مناطق گردشگری و آماده‌سازی مناطق گردشگری پربازدید بوده است. 

وی همچنین از تدارک اسکان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مجتمع‌های گردشگری، ۸۰ کلاس درس مدارس و ظرفیت هیئت‌های مذهبی و بقاع متبرکه و آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)، دانشکده فنی امام علی(ع) و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین جوار آستان مبارک و پارک‌ها و بوستان‌ها برای اسکان موقت خبر داد. 

رحیمی اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، بیش از 598 هزار و 390 نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان طبس بازدید کرده‌اند.
 
فرماندار ویژه شهرستان طبس ادامه داد: بیشترین سهم بازدید از آن آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم(ع) بوده و همچنین باغ تاریخی گلشن، روستاهای هدف و منطقه نمونه گردشگری ازمیغان خرو، منطقه نمونه گردشگری چشمه آبگرم مرتضی علی، کال جنی، کویر حلوان و روستای جهانی گردشگری اصفهک از مکان‌های پربازدید و مورد استقبال گردشگران در ایام نوروز ۱۴۰۳ بوده‌اند. 

وی بیان کرد: از ابتدای شروع فعالیت ستاد سفر نیز تا ۱۷ فروردین‌ماه، 82 هزار و 541 نفر در اقامتگاه‌های رسمی و ۳۹۹ هزار و ۳۳۰ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی، اضطراری و کمپ‌های اسکان موقت، اسکان داده شده‌اند و در این مدت ۶۳ مورد بازدید نظارتی از اماکن اقامتی و پذیرایی انجام شد. 

رحیمی بیان کرد: همچنین در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۴ فروردین‌ماه بیش از 521 هزار و 447 نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان طبس بازدید کرده‌اند. 

فرماندار ویژه شهرستان طبس ادامه داد: از ۲۱ تا ۲۴ فروردین‌ماه، 20 هزار و 28 نفر در اقامتگاه‌های رسمی و ۱۵۸ هزار و ۴۵۳ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی، اضطراری و کمپ‌های اسکان موقت، اسکان داده شده‌اند و در این مدت ۶۳ مورد بازدید نظارتی از اماکن اقامتی و پذیرایی انجام شد. 

وی ضمن خیر مقدم و تشکر از همه هموطنانی که شهرستان طبس را به‌عنوان مقصد سفر خود در ایام تعطیلات نوروزی انتخاب کرده‌اند، گفت: کمبودها و نواقص احتمالی نیز قطعاً وجود داشته، اما امیدواریم با کمک ویژه مسئولان استانی و همت و تلاش مسئولان شهرستان نواقص موجود را برای سال‌های بعد مرتفع کرده و زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگران و زائران را در شهرستان فراهم کنیم. 

رحیمی ضمن تشکر از فعالیت‌ها و اقدامات همه اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر و همراهی مردم مهمان‌نواز شهرستان تصریح کرد: از بخشداران تولیت آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) بابت خدمات این مجموعه و همچنین فرماندهی انتظامی شهرستان، فرماندهی بسیج سپاه شهرستان، فرماندهی راهنمایی و رانندگی، فرماندهی پلیس راه طبس _ یزد و دیهوک، شبکه بهداشت و درمان، اورژانس جاده‌ای، هلال احمر، آموزش و پرورش، ریاست هیئت‌های مذهبی، میراث فرهنگی و شهرداران شهرهای طبس، دیهوک و عشق‌آباد به‌صورت ویژه تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام
captcha