عملیات تاریخ‌ساز «وعده صادق»؛ بازسازی اعتبار اسلامی و ملی ایران + صوت
کد خبر: 4210393
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
هانی‌زاده بیان کرد:

عملیات تاریخ‌ساز «وعده صادق»؛ بازسازی اعتبار اسلامی و ملی ایران + صوت

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به عملیات تاریخ‌ساز «وعده صادق» علیه تأسیسات رژیم صهیونیستی، گفت: این نشان می‌دهد ایران برای بازسازی اعتبار اسلامی و ملی خود کاملا جدی است و در این مورد از هیچ اقدامی علیه رژیم صهیونیستی فروگذار نخواهد کرد.

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه، در گفت‌وگو با ایکنا درباره ابعاد و زوایای راهبردی عملیات «وعده صادق» گفت: جمهوری اسلامی ایران در این عملیات به تأسیسات استراتژیک رژیم صهیونیستی در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع به منظور تنبیه رژیم صهیونیستی حمله کرد.

وی با اشاره به گذشت بیش از شش‌ماه از عملیات طوفان‌ الاقصی و کشتار مردم بی‌دفاع غزه، اظهار کرد: در واقع رژیم صهیونیستی مرتکب نسل‌کشی و جنایات جنگی شده و جامعه جهانی نیز در برابر این جنایات سکوت اختیار کرده است. در این بین، جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای برقراری آتش‌بس در غزه به کار گرفت اما جامعه جهانی به ویژه آمریکا، انگلیس و فرانسه در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

نگاه دوگانه کشورهای غربی به مسائل منطقه و جهان

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه آخرین اقدام ماجراجویانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی حمله به مقر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود، گفت: این اقدام نقض صریح قوانین بین‌المللی و نقض حاکمیت ملی ایران و سوریه بود. ایران از همان زمان از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک خود برای محکوم کردن رژیم صهیونیستی استفاده و درخواست برقراری نشست شورای امنیت سازمان ملل را ارائه کرد و این نشست برگزار شد اما حتی یک بیانیه در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی صادر نشد و نشانه نگاه و استانداردهای دوگانه کشورهای غربی به مسائل منطقه و جهان است.

هانی‌زاده تصریح کرد: این مسئله نشان داد که قدرت‌ها و نهادهای بین‌المللی اراده لازم و قدرت کافی را برای جلوگیری از قانون‌شکنی‌های اسرائیل ندارند. به همین دلیل ایران پس از اینکه زمینه‌های لازم را برای پذیرش افکار عمومی دید، عملیات تاریخ‌ساز خود را علیه تأسیسات رژیم صهیونیستی انجام داد. بنابراین ایران برای بازسازی اعتبار اسلامی و ملی خود جدی است و از هیچ اقدامی علیه رژیم صهیونیستی فروگذاری نخواهد کرد.

ایران بخش‌هایی از پیکره ارتش صهیونیست را فلج کرد

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این عملیات با پرتاب صدها موشک و پهپاد توانست بخش‌های مهمی از پیکره ارتش رژیم صهیونیستی را فلج کند. اکنون توپ در زمین آمریکا و اسرائیل است. اگر اسرائیل بخواهد بار دیگر دست به ماجراجویی علیه ایران بزند، ایران تصمیم‌ نهایی را خواهد گرفت و پاسخ بسیار دردناک، فلج‌کننده و پشیمان‌کننده خواهد بود.

کد

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه به نظر می‌رسد آمریکا با توجه به اینکه ایران در پاسخگویی کاملا جدی است، یک نوع نرمش نشان داده است، گفت: در همین راستا جو بایدن از نتانیاهو خواست به حملات ایران، پاسخ ندهد. الان همه در انتظار واکنش احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که ایران در آن صورت تصمیم لازم را خواهد گرفت. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها به شدت به دنبال عدم گسترش دامنه جنگ هستند اما یک نوع شکاف داخلی هم در حاکمیت رژیم صهیونیستی وجود دارد که بخشی از ژنرال‌های افراطی به دنبال پاسخ دادن به ایران و برخی دیگر در پی کاهش تنش هستند. آمریکایی‌ها با توجه به شرایط داخلی آمریکا و انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی بین جو بایدن و دونالد ترامپ و همچنین شرایط اوکراین، به نظر نمی‌رسد که به دنبال ماجراجویی و جنگ ناخواسته غیرقابل کنترل باشد.

تنبیه جدی ایران علیه اسرائیل

هانی‌زاده درباره اعلام نظر ایران مبنی بر انجام عملیات محدود و خاتمه‌یافته وعده صادق، افزود: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران به مثابه حمله خاک ایران است. طبق قوانین بین‌المللی، ایران حق دارد به این عملیات تروریستی پاسخ دهد و این عملیات هم با موفقیت انجام شد به طوری که طی طرح‌ریزی انجام شده از سوی نیروهای مسلح موشک‌ها به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کردند. 

وی در پاین گفت: طی عملیات وعده صادق، مهمترین پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی موسوم به «رامون» که محل پرواز هواپیماهای اف 35 بود به کلی منهدم شدند و بخشی از پادگان‌ها در اراضی اشغالی نیز از بین رفتند و این امر نشان می‌د‌هد که ایران به طور جدی به دنبال تنبیه اسرائیل بود و این اتفاق نیز رخ داد.

انتهای پیام
captcha