ایران در عملیات «وعده صادق» اخلاقی عمل کرد
کد خبر: 4210644
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴

ایران در عملیات «وعده صادق» اخلاقی عمل کرد

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در عملیات «وعده صادق» اخلاقی عمل کرده است، گفت: ما در این عملیات فقط محیط‌های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادیم، در حالی‌که آن‌ها کنسول‌گری ما را هدف‌ قرار داده بودند.

دیدار فرماندهان ارتش فارس با آیت‌الله دژکام، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۲۷ فروردین در  دیدار با فرماندهی و جمعی از فرماندهان ارشد جمهوری اسلامی ایران در استان فارس ضمن تبریک پیروزی ارشمند در عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: باید از همه تلاش‌هایی که در سطح ملی توسط ارتش جمهوری اسلامی انجام می‌پذیرد و به‌خصوص در منطقه فارس که ارتش حضوری جدی و ارزشمئد در عرصه‌های مختلف دارد، تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه با عملیات اخیر، آن فرموده رهبر معظم و فرماندهی کل قوا مبنی بر اینکه «جهان در یک پیچ تاریخی قرار دارد» را به‌صورت ملموس مشاهده می‌کنیم، گفت: با اینکه ماجرای امروز ما با قرن‌های پیش، بسیار تفاوت دارد ولی از زمان نادرشاه تاکنون سراغ نداریم که ایران برای گرفتن حق قانونی خود به کشور دیگری به این شکل از موضع قدرت حمله کرده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه ایران در حدود ۳۰۰ سال پیش از انقلاب اسلامی را در عقب‌ماندگی سپری کرده است، گفت: عقب‌ماندگی ایران را باید عقب‌ماندگی جهان اسلام بدانیم اما امروز با پیشرفتی در سطح نظامی مواجه هستیم که رییس جمهور آمریکا، وزیر امور خارجه و سخنگوهای حاکمیت آنها بیان می‌کنند که ما به دنبال تنش و جنگ نیستیم و این یعنی آنها باور دارند که قدرت ایران به اندازه‌ای است که به سادگی نمی‌توان با آن طرف شد.

آیت‌الله دژکام افزود: نباید فراموش کنیم که از نظر دانشمندان علوم سیاسی، تا قدرتی در کار نباشد دیپلماسی معنا ندارد و این نکته‌ای است که کمتر به جوانان ما می‌گویند. واقعیت دنیا همین است. یعنی اگر شما قدرت نداشته باشید، با دیپلماسی به تنهایی نمی‌توانید حق خود را بگیرید. این رسم دنیا است و ما باید قدرت و زور بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم حق خود را بگیریم. از این جهت هدف اصلی ما باید ساختن ایرانی قوی باشد و هر چیزی که بخواهد ایران را از این قدرت و قوت بیاندازد، باید به شکلی با آن مبارزه کنیم.

امام جمعه شیراز در ادامه به نقش ایمان در قدرت کشور اشاره کرد و گفت: آن چیزی که در عملیات طریق‌القدس به ما نیرو داد و توانستیم کار بزرگی انجام دهیم، نیروی ایمان رزمندگان بود. عملیات‌های ما اینگونه انجام شد و ما وقتی که این عنصر را شناختیم، نباید به این سادگی آن را از دست بدهیم.

وی همچنین به نقش روحانیت برای تبیین بیشتر نقش ایمان در اذهان سربازان و نظامیان اشاره کرد و گفت: باید کاری کنیم تا از سربازی که می‌آید تا افسری که جذب می‌شود، حتی قدیمی‌ترهایی که در مجموعه حضور دارند و شیطان در ذهن آنها می‌خواهد رخنه کند، در راستای حفظ و تقویت ایمان بکوشند. اگر این کار را انجام دهیم، همیشه پیروز خواهیم بود و البته که کار سنگینی است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با ذکر این نکته که دشمن تلاش دارد به نحوی روحانیت را از چشم مردم و مجموعه های مرتبط با ما بیاندازد، گفت: دشمن در این کار تعمد دارد و طبیعتا هیچ روحانی هم معصوم نیست اما شیطان هم سعی دارد قسمت‌هایی که اشتباه در آن است را بزرگ کند، پس باید بسیار مراقب باشیم  و اگر اشتباه کردیم استغفار کنیم. امروزه دیگر دوره پوشاندن نیست و در آخرالزمان، سِر پوشیده نمی‌ماند و دوره این است که صادقانه برخورد کرد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: اولین موضوعی که مدّ نظر مقام معظم رهبری بوده است،  مسئله خودسازی است. اگر بحث خودسازی رها شود، مطمئن باشید که همه قافیه را خواهیم باخت. پس اول عامل پیروزی ایمان است که در مجموعه ارتش مثل سایر کارها در این زمینه کارهای خوب زیادی انجام می‌شود ولی هر چه در این مورد بگوییم، باز هم کم است.

وی افزود: اگر ما نیرویی داشته باشیم که ایمانش لطمه نخورده باشد، با سلاح و بدون سلاح پیروز هستیم. باید برنامه‌ریزی‌های جدی‌تر و بیشتری نسبت به مراقبت از خودمان داشته باشیم تا بتوانیم مراقبت از سربازان را نیز به‌خوبی انجام داده و این کار را توسعه دهیم.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه ظرفیت خوبی در سومین حرم اهل بیت(ع) وجود دارد، گفت: می‌توان با برنامه‌های معنوی به شکلی این حالت را ارتقا و رشد داد و به‌خصوص برای عزیزان نظامی، به‌خاطر اینکه کار رسمی آنها خشک است، احساس نیاز بیشتری به معنویت می‌کنند و به نحوی اگر این حال و هوا ایجاد شود، تاثیرگذاری بسیار خوبی خواهد داشت و می‌دانیم نیروی ما پای کار نظام و اسلام می‌ایستد.

وی همچنین به بیان اهمیت مسائل جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی پرداخت و گفت: هر روز که جلو می‌رویم، ضرورت آنها را بیشتر احساس می کنیم. اگر بنا باشد ۲ هزار کیلومتر دورتر موشک بزنیم، یعنی چشم همه به ایران خواهد بود. این کوچه و خیابان شیراز دیگر جهانی است و رفتار و اقدام ما، زیبایی شهرمان، نظم شهرمان و همه این چیزها، به جهان منتقل می‌شود ولی گویی ما مقداری از برخی از این مسائل غافل شده‌ایم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه هر فردی که به شیراز می‌آید باید بداند که اینجا حرم سوم اهل بیت(ع) است، گفت: شیراز شهری با  ویژگی‌های یک شهر اسلامی است و باید همه ما نقش‌مان را در بحث تمدن‌سازی ایفا کنیم و در این زمینه، ارتش به عنوان یک نیروی مقتدر نظامی نقش‌آفرینی مهمی را می‌تواند انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: ارتش از نظر نظم و زیبایی فضاهای اداری و نظامی خود همیشه حرف اول را می‌زند و باید این موضوع، خصوصا در قسمت‌هایی که جلوه شهر است حس شود.

وی با اشاره به انتقاد اخیر خود از وزارت گردشگری گفت: وزارت گردشگری باید ضوابط گردشگری محیط‌های مختلف را تدوین کرده باشد. اگر مکانی زیر نظر اوقاف، دانشگاه یا ارتش است، ضوابط همه آنها یکسان باشد. نمی‌شود سیاست‌های دوگانه در پیش گرفت. باید روی این مسائل دقت بیشتری شود تا به شکلی بتوانیم کار را ضابطه‌مند کنیم.

امام جمعه شیراز افزود: اگر کار را جدی بگیریم و قانون و ضابطه اعمال شود، کار به سمتی نمی‌رود که حلال و حرام خدا در چشم مردم ضایع شود. کار باید با یک سلیقه خوب انجام شود و ما می‌خواهیم ارتش و مجموعه نظامی در دنیا در همین چهارچوب اخلاقی بدرخشد.

آیت‌الله دژکام در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در عملیات «وعده صادق» اخلاقی عمل کرده است، گفت: ما در این عملیات فقط محیط‌های نظامی را هدف قرار دادیم، در حالی‌که آن‌ها کنسول‌گری ما را هدف‌ قرار داده بودند. انعکاس این کار اخلاقی ما در دنیا بسیار است و حتی خود یهودی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌گویند که هدف جمهوری اسلامی، مردم و محیط‌های غیرنظامی نبوده است و این موضوع برای کشور ما ارزش زیادی را در سطح بین‌المللی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام
captcha