تجمع حامیان فلسطین بر روی پل گلدن گیت سانفرانسیسکو + فیلم
کد خبر: 4210679
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۸

تجمع حامیان فلسطین بر روی پل گلدن گیت سانفرانسیسکو + فیلم

حامیان فلسطین روز دوشنبه (به وقت محلی) پل گلدن گیت شهر سانفرانسیسکو را در آمریکا مسدود و عبور و مرور را برای ساعت‌ها به طور کامل متوقف کردند.

به گزاش ایکنا به نقل از شبکه خبری ای بی سی، گروه حامی فلسطین «اقدام آ۱۵» (A۱۵ Action) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال هماهنگ کردن برگزاری تظاهرات در چند شهر آمریکا و دیگر کشورها در همبستگی با فلسطین است.

در ادامه بیانیه این گروه آمده است: در هر شهر، شاهراه‌های اقتصادی را با تمرکز بر نقاط تولیدی و گردشگری و با هدف ایجاد بیشترین تأثیر اقتصادی، شناسایی و مسدود خواهیم کرد.

این بیانیه می‌افزاید: اقدام مشابهی برای شهرهایی مانند مکزیکو سیتی، هوشی مین، سیدنی، آتن، نیویورک و ژوهانسبورگ برنامه‌ریزی شده است.

در این بیانیه آمده است: جنبش اخیر و بی‌سابقه در حمایت از فلسطین، از اقدامات نمادین دست کشیده و به اقداماتی که تأثیرات عملی داشته و باعث بروز مشکلات اقتصادی می‌شوند، روی آورده است تا دولت‌های دنیا به فکر یافتن یک راه حل عملی برای پایان جنگ در غزه باشند.

تظاهرات روز دوشنبه بزرگراهی را که به سمت فرودگاه بین‌المللی اوهار شیکاگو می‌رفت را برای ساعت‌ها مسدود کرد.

تظاهرکنندگانی که تردد در پل گلدن گیت را مسدود کرده بودند، بنری در دست داشتند که روی آن شعار «جهان را برای غزه متوقف کنید»، نوشته شده بود.

پیش‌تر نیز صدها معترض حامی فلسطین، با حضور در فرودگاه بین‌المللی سان فرانسیسکو خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه و پایان همه کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی شده بودند.

انتهای پیام
captcha