حل مشکلات معیشتی به افزایش وحدت مردم کمک خواهد کرد
کد خبر: 4210867
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
رئیس شورای وحدت استان سمنان:

حل مشکلات معیشتی به افزایش وحدت مردم کمک خواهد کرد

حجت‌الاسلام حسینعلی قدرتی با بیان اینکه حل مشکل معیشتی مردم به افزایش وحدت و یکپارچگی آنها کمک خواهد کرد، گفت: با توجه به سبقه ولایی و مذهبی مردم استان سمنان، استقبال شایسته‌ای از رئیس‌جمهور و تیم همراه‌شان خواهد شد.

حجت الاسلام قدرتی رئیس شورای وحدت استان سمنان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی شورای وحدت استان سمنان، حجت‌الاسلام حسینعلی قدرتی، رئیس شورای وحدت استان سمنان، 28 فروردین‌ماه در آستانه سفر ریاست محترم جمهوری به استان سمنان گفت: استان در پایان هفته میزبان رئیس‌جمهور و اعضای دولت خواهد بود و با توجه به سبقه ولایی و مذهبی مردم استان سمنان، استقبال شایسته‌ای از ریاست محترم جمهوری و تیم همراه ایشان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برتری استان در اعزام به جبهه‌ها، ایثار و شهادت، نوع‌دوستی و مسائل فرهنگی از مهمترین ویژگی‌های مردم این استان است، افزود: این روحیات انقلابی باعث می‌شود استان در تمام صحنه‌های انقلاب خوش بدرخشد.

قدرتی ادامه داد: مردم استان سمنان، با وجود سه مشکل اساسی تصادفات جاده‌ای، آب و بحران جمعیت نقش مؤثری در بخش‌های صنعت، کشاورزی و معدن دارند، یادآور شد: آنها در سال‌های اخیر به خوبی توانسته‌اند در حوزه‌های تولید و اشتغال خدمات شایانی به دولتمردان ارائه کنند و اکنون خواسته آنها از رئیس جمهوری این است که با حل کردن این سه مشکل، زمینه تحقق بیشتر منویات رهبر معظم انقلاب درباره تحقق شعار سال را فراهم کنند. 

رئیس شورای وحدت استان سمنان آب را یکی از مشکلات اساسی استان برشمرد و افزود: این مهم همواره، در دولت‌های مختلف طی ۴۵ سال گذشته توسط بزرگان و اقشار مختلف مطرح شده که امیدواریم به دست با کفایت دولتمردان دولت سیزدهم حل شود. 

به گفته وی؛ اگر مشکل آب در استان حل شود، جهش قابل توجهی در حوزه‌های تولیدات صنعتی و کشاورزی استان صورت خواهد گرفت که منجر به ایجاد اشتغال قابل توجهی نیز خواهد شد. 

ضرورت بازنگری در جانمایی جاده حرم تا حرم

قدرتی با تأکید بر اینکه حدود ۷۰۰ کیلومتر از مسیر تردد زائران حضرت علی بن موسی الرضا از استان سمنان عبور می‌کند، یادآور شد: با وجود این تعداد زائر در طول سال متأسفانه جاده‌های استان از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده و در طول سال شاهد تصادفات متعددی در جاده‌های استان هستیم که بعضاً منجر به فوت، قطع عضو و صدمات دیگر به هموطنان ما می‌شود. 

وی افزود: ضرورت دارد که نسبت به اصلاح جاده‌ها اقدام شود که در این راستا احداث آزادراه حرم تا حرم در سال‌های اخیر در دستور کار قرار گرفت که بر این اساس مردم استان در این خصوص انتظار دارند تا بازبینی در مسیر جاده‌ها صورت گیرد زیرا در طرح فعلی، جاده فاصله زیادی از شهرها دارد و این امر ارتباط مسافران و زائران را با شهرها قطع می‌کند. 

رئیس شورای وحدت استان سمنان ادامه داد: با این اوصاف، اجرای طرح حرم تا حرم، نه تنها به ظرفیت‌های اقتصادی فعلی استان اضافه نمی‌کند، بلکه همین مقدار رونق اقتصادی حاصل از تردد زائران در شهرها نیز پس از تکمیل پروژه از بین می‌رود که  انتظار مردم از دولت تسریع در اصلاح پروژه و تکمیل آزادراه حرم تا حرم به منظور افزایش ضریب ایمنی زائرین در جاده‌ها است.

مشکل معیشت مردم با جدیت حل شود

قدرتی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم یکی از مردمی‌ترین دولت‌ها از ابتدای انقلاب است به گونه‌ای که رهبری با وجود حمایت‌هایی که از همه دولت‌ها داشتند، بهترین تعبیر را در خصوص زحمات رئیس دولت سیزدهم و دولتمردان این دولت به عمل آوردند، یادآور شد: این امر وظیفه دولت را در خصوص حل و فصل مشکلات مردم بیشتر کرده و توقع مردم نیز از دولت سنگین‌تر است و لازم است در خصوص رفع مشکلات اقتصادی مردم اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.

رئیس شورای وحدت استان متذکر شد: حل مشکل معیشتی مردم به افزایش وحدت و یکپارچگی آنها کمک خواهد کرد. 

انتهای پیام
captcha