«هزار دف» عظمت پالنگان را جهانی کرد
کد خبر: 4211466
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵

«هزار دف» عظمت پالنگان را جهانی کرد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: هنرمندان عرصه دف و نوا‌های عرفانی از سراسر کشور با اجتماع ۱۰۰۰ دف، عظمت پالنگان را در جهان به تصویر کشیدند.

مراسم هزار دف با حضور مسئولان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسعد فرهادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان امروز، یکم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: استقبال بی‌سابقه مردم ایران زمین از اجتماع بزرگ دف‌نوازان در روستای تاریخی پالنگان زمینه قرار گرفتن این روستا را در یونسکو به عنوان روستای جهانی گردشگری فراهم کرد.

وی با اشاره به مهمان‌نوازی و صبر و حوصله اهالی روستای پالنگان، روستاهای اطراف و شهرستان کامیاران را در ایام برگزاری این آیین ستودنی خواند و افزود: آنچه که ما در طول برگزاری برنامه شاهد بودیم نمونه‌ای کامل از همدلی، مهمان‌نوازی مردمان شریف، ساعی و تلاشگری است که برای توسعه این دیار تلاش می‌کنند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با تأکید مجدد بر باشکوه بودن این رویداد در پالنگان که قرار است هر سال جمعه آخر فروردین ماه برگزار شود، بیان کرد: تلاش خواهیم کرد در سنوات آینده با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و فراهم‌‌ کردن کامل زیرساخت‌ها و امکانات در جذب این حجم عظیم مخاطب این رویداد را به عنوان یک رویداد جهانی به نام پالنگان ثبت کنیم.

وی به برخی حواشی جانبی این مراسم اشاره کرد و گفت: حضور نزدیک به 100 هزار نفر و حتی بیشتر مردم از سراسر کشور  در یک روستا با جغرافیای مختص و خاص بدون کوچک‌ترین اتفاق و رخدادی نمونه‌ای بسیار ارزشمند از همدلی و همراهی مردمان ایران زمین و سطح بالای فرهنگ گردشگری است که باید به عنوان یک الگو در کشور از آن نام برد.

فرهادی ادامه داد: امیدوارم عزیزان با توجه قرار دادن عظمت خلق شده و تلاش در انعکاس آن، مسئولان و متولیان برگزاری این‌گونه مراسم را در رفع نواقص کمک کنند و در انعکاس اتفاقات خدای ناکرده سهواً و صرفاً برای دیده شدن زحمات صورت گرفته را به چالش نکشند.

وی با اشاره به عنوان کردستان به استان هنر و فرهنگ تأکید کرد: این ویژگی و شاخصه مردمان کردستان سبب توسعه و رونق استان را فراهم خواهد آورد و با قدردانی مجدد از همه افرادی که از سراسر کشور برای حضور در پالنگان رنج سفر را متحمل شدند و احیاناً با سختی‌هایی هم در بخش ترافیک جاده‌ای روبرو شدند، قدردانی کرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: براین باوریم آنچه که این سختی‌ها را برای مهمانان داخل استان و خارج از استان شیرین خواهد کرد خاطرات شیرینی است که از همدلی و همراهی تمامی اقوام در پالنگان به ثبت رسید.

وی در پایان صبر و حوصله مردم منطقه، مهمانان، هنرمندان، مدیران، کارمندان و کارشناسان سطح استان درگیر در خلق این رویداد کم نظیر را ارزشمند دانست و گفت: این نکات قطعاً  کمتر از ثبت جهانی پالنگان نبوده و امیدواریم این عنوان هم به زودی به عنوان به ثمر نشستن این تلاش‌ها خبر بعدی برای مردم استان و زمینه‌ساز توسعه استان باشد.

فرهادی با اشاره به تلاش و تأکید استاندار کردستان در مباحث مربوط به توسعه استان گفت: حسب دستور استاندار برای بسیج تمامی امکانات در به ثمر رسیدن موضوع ثبت پالنگان در یونسکو به عنوان روستای گردشگری تمامی متولیان امر در مدت زمان کمتر از یک ماه با یک کار تیمی و منسجم یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی وهنری کشور را رقم زدند.

انتهای پیام
captcha