بازدید بیش از ۳۵ هزار نفر از آرامگاه سعدی در یادروز شیخ اجل
کد خبر: 4211652
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵

بازدید بیش از ۳۵ هزار نفر از آرامگاه سعدی در یادروز شیخ اجل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس از بازدید بیش از 35 هزار نفر از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در نخستین روز اردیبهشت‌ماه مصادف با یادروز سعدی خبر داد.

آرامگاه سعدیبه گزارش ایکنا از فارس،‌ محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، امروز، دوم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: اول اردیبهشت‌ماه همزمان با یادروز سعدی بیش از ۳۵ هزار نفر با حضور در آرامگاه سعدی یاد این شاعر شهیر شیرازی را گرامی داشتند.

وی افزود: اول اردیبهشت‌ماه امسال همانند سال‌های گذشته، آرامگاه سعدی در یادروز این شاعر به‌صورت رایگان پذیرای گردشگران و مردم فرهنگ‌دوست شهر شیراز بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس در ادامه به اجرای برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی، هنری و گردشگری در این روز و هفته بزرگداشت سعدی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی اشاره کرد و افزود: این رویدادها با محوریت آشناسازی مردم با ابعاد شخصیت شیخ اجل سعدی شیرازی برگزار شد و مورد استقبال بی‌نظیر مردمی هم قرار گرفت.

ثابت اقلیدی در ادامه به گل‌آرایی آرامگاه سعدی اشاره کرد و گفت: برای نمونه همایش ادبی گلگشت سعدی با اجرای سخنرانی‌های علمی، حکایت، شعر و سعدی‌خوانی همچنین اجرای موسیقی سنتی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha