شوق وصف‌ناپذیر شهادت
کد خبر: 4211841
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
همگام با شهدای فارس/ 65

شوق وصف‌ناپذیر شهادت

شهید «غلامرضا شجاعی» یکی از شهدای دوران دفاع مقدس فارس است که در وصیت‌نامه خویش شوقی وصف‌ناپذیر برای دستیابی به شهادت و وصال به یاران داشت.

شهید غلامرضا شجاعیدر طی بیش از سه سال گذشته در روزهای دوشنبه، با شهدای مجموعه سلامت فارس در طول سال‌های دفاع مقدس که در کنار خدمات پشتیبانی در جبهه‌های حق علیه باطل و خدمت به رزمندگان غیور میهن در بهداری‌ها و بیمارستان‌های صحرایی، شهدای گرانقدری را به این انقلاب تقدیم کرده‌اند، آشنا شدیم و این بخش با معرفی شهدای استان فارس ادامه یافت.

همچنین در ادامه با شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در روزهای بحران کرونا، با از جان‌گذشتگی در سنگر سلامت، برای حیات بیماران جنگیدند آشنا شدیم و در ادامه نیز با شهدای مدافع حرم استان که در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسیدند و سپس با شهدای استان فارس آشنا شدیم.

این بخش از «همراه با شهدا» به شهید «غلامرضا شجاعی»، از شهدای هشت سال دفاع مقدس استان فارس اختصاص دارد تا با زندگی و شخصیت این شهید والامقام، بیشتر آشنا شویم.

شهید «غلامرضا شجاعی»

تاریخ و محل تولد: 30 شهریور سال 1338 در برازجان

تاریخ و محل شهادت: 7 اردیبهشت سال 1361 در جبهه کوشک

شهید «غلامرضا شجاعی» سی‌ام شهریور سال 1338 در برازجان دیده به جهان گشود. او فرزند سوم خانواده بود. پدر آموزگار بود. تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در رشته علوم تجربی گذراند.

با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه نبرد شد و سرانجام هفتم اردیبهشت سال 1361 در جبهه کوشک بر اثر اصابت ترکش به قلبش به شهادت رسید. پیکر پاکش در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شد.

در بخشی از متن وصیت‌نامه شهید «غلامرضا شجاعی» می‌خوانیم:

«باسمه تعالی

یاران همه سوی مرگ رفتند بشتاب که تا ز ره نمانیم.

حال که می‌روم پیش حسین(ع)، خوش و سرحال می‌روم. می‌روم پیش هادی و مهدی جوانمردی، یاران قدیمی و خوبم، خوش می‌روم.

ای خدا از من قبول کن این جهاد تا روم در راه دین و آئین تو؛ خدایا ببخش گناهانم را، مرا با حسین (ع) و امام زمان (عج) محشور فرما.

حالا که به سوی شهادت حرکت می‌کنم، از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجم و در حال پرواز هستم، خدایا مرا به سوی خود بخوان. شهادت نه یک باختن است، بلکه یک انتخاب است.

اگر شد یا مرا در کنار هادی عدالتی و یا در کنار مهدی جوانمردی به خاک بسپارید.»

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha