برپایی نمایشگاه «تولیدات کارگاه‌های خود‌اتکایی مدارس شبانه‌روزی» کردستان
کد خبر: 4212703
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰

برپایی نمایشگاه «تولیدات کارگاه‌های خود‌اتکایی مدارس شبانه‌روزی» کردستان

سومین نمایشگاه «تولیدات کارگاه‌های خود‌اتکایی مدارس شبانه‌روزی کردستان» با حضور مدیران مدارس شبانه‌روزی غرب کشور شامگاه گذشته، هشتم اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج برپا شد.

افتتاح نمایشگاه خوداتکایی دانش آموزان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان  شامگاه، هشتم اردیبهشت ماه در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه «تولیدات کارگاه‌های خود‌اتکایی مدارس شبانه‌روزی» که با حضور مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت برگزار شد، ضمن تقدیر از تمامی نهادها و دستگاه‌های مشارکت‌کننده در برپایی این نمایشگاه گفت: برپایی نمایشگاه خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی، نوید‌دهنده گام نهادن در مسیر پیشرفت و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان استان است.

وی با اشاره به ضرورت یادگیری یک مهارت به هر دانش‌آموز در طول دوران تحصیل افزود: مدارس شبانه‌روزی علاوه بر شأن مدرسه بودن، محل زندگی نیز هست بنابراین باید این تلفیق منجر به افزایش مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان با تأکید بر سرعت بخشیدن به مهارت‌آموزی و ترویج این فرهنگ بیان کرد: توجه به فرهنگ، علوم محاسباتی و مهارت‌آموزی سه اولویت اصلی نظام آموزشی است و باید به اولویت‌های اساسی تعلیم و تربیت توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به برنامه نمایشگاه خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی و نیز گردهمایی مدیران مدارس شبانه روزی 10 استان کشور در شهر سنندج افزود: این دو برنامه نشان از یک تلاش جمعی و اعتماد مجموعه وزارت به آموزش‌ و‌ پرورش استان دارد؛ که خوشبختانه در طلیعه آن همه امور محوله به خوبی در حال انجام است.

ناظمی‌جلال در این آیین ضمن تقدیر از زحمات عوامل اجرایی برپایی این نمایشگاه، از رشد تعداد غرفه‌های این نمایشگاه در مقایسه با سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سومین نمایشگاه تولیدات کارگاه‌های خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی استان، ۹۱ غرفه از مناطق ۱۶ گانه آموزش‌ و‌ پرورش محصولات خود را در معرض دید عموم مردم قرار داده‌اند.

وی به وجود چهار غرفه تخصصی از جمله غرفه تولیدات دانش‌آموزان مدارس استثنایی، غرفه مشاوره تحصیلی و دو غرفه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال نیز پرداخت و گفت: برپایی این غرفه‌ها نشان از رشد دانش‌آموزان در زمینه علوم جدید است.

انتهای پیام
captcha