«وعده صادق» یک افتخار ملی است
کد خبر: 4212784
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
فرمانده سپاه لرستان:

«وعده صادق» یک افتخار ملی است

نعمت‌اله باقری با بیان اینکه «وعده صادق» نخستین حمله مستقیم از خاک ایران بود و توانست قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به دشمن نشان دهد، گفت: دانشجویان باید بدانند «وعده صادق» یک مأموریت و افتخار ملی است که باید سینه به سینه به نسل‌های بعدی انتقال داده شود.

نعمت‌اله باقری، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، نعمت‌اله باقری، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در یادواره هشت شهید دانشجومعلم پردیس آیت‌الله کمالوند خرم‌‎آباد که امروز، نهم اردیبهشت ماه با حضور خانواده معظم شهدا در سالن آمفی‌تئاتر پردیس آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: شهدای مدافع حرم جان خود را در راه امنیت منطقه فدا کردند و شهدای مدافع امنیت نیز همانند شهدای دوران دفاع مقدس جان خود را فدا کردند تا ارزش‌های انقلاب اسلامی بماند.

وی با بیان اینکه چادر، حجاب و پوشش از جمله ارزش‌هایی است که دشمن به‌دنبال کم‌رنگ جلوه دادن آن است، ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا در محیط‌های دانشگاهی به‌ویژه در دانشگاه فرهنگیان باید پررنگ‌تر شود چراکه دانشجویان این دانشگاه معلمان و آینده‌سازان این مملکت هستند.

باقری در ادامه به تأکیدات و هشدارهای مقام معظم رهبری نسبت به شبیخون، جنگ نرم و ناتوی فرهنگی دشمن اشاره کرد و افزود: مشکلاتی که امروز در جامعه از نظر اقتصادی مشاهده می‎کنیم ناشی از کم‌توجهی مسئولان است چراکه رهبر معظم انقلاب سال‌هاست در رابطه با موضوعاتی مثل  اقتصاد مقاومتی، تولید، مهار تورم هشدار دادند حتی ده‌ها سال است که شعار سال‌ها متناسب با موضوعات و مشکلات اقتصادی نام‌گذاری می‎شوند اما ما می‎بینیم در این زمینه از سوی مسئولان کم‌کاری می‎شود.

فرمانده سپاه لرستان با بیان اینکه امروز دشمن روی معیشت و اقتصاد مردم دست گذاشته، به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با ضرورت «جهاد تبیین» اشاره کرد و گفت: در بیان توانمندی‎های کشور غفلت‌هایی وجود داشته و این باعث شده دشمن یاس و ناامیدی را جایگزین این توانمندی‎ها کند که می‌طلبد در این خصوص جهاد تبیین داشته باشیم و توانمندی‌‎ها و دستاوردهای نظام در بخش‌های مختلف برای مردم به‌ویژه قشر دانشجو معرفی شود.

وی به «وعده صادق» اشاره کرد و با بیان اینکه این عملیات نه تنها باعث خوشحالی ملت ایران شد بلکه آزادی‎خواهان جهان نیز به‌خاطر این عملیات بر خود می‌بالند، افزود: دانشجویان باید بدانند «وعده صادق» یک مأموریت و افتخار ملی است که باید سینه به سینه به نسل‌های بعدی انتقال داده شود.

اسرائیل تبدیل به یک پادگان تروریستی شده است

باقری در رابطه با چرایی عملیات وعده صادق، اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیستی بیش از 76 سال است با کمک اربابانش آمریکا و انگلیس سرزمینی را به اشغال خود درآورده است و از هیچ جنایتی بر علیه مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین و غزه دریغ نمی‎کند.

وی با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر قدس تبدیل به یک پادگان تروریستی علیه ملت مظلوم فلسطین شده است، اضافه کرد: رژیم اشغالگر قدس تاکتیکی به نام «هزار چاقو» دارد به این معنا که یک ضربه بزنیم عقب‌نشینی کنیم دوباره یک ضربه بزنیم و عقب‌نشینی کنیم و این تاکتیک را بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ترور سرداران و مستشاران نظامی اجرا کرد و اگر برخورد جدی از سوی ایران انجام نمی‎گرفت، به همین روند ادامه می‎داد.

فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) به ترس آمریکائیان از جمهوری اسلامی ایران بعد از حمله موشکی سپاه به پایگاه نظامی عین‌الاسد اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی تا قبل از وعده صادق هیچ وقت به‌طور مستقیم به ضرباتی که اسرائیل وارد می‌کرد پاسخ نداد و همیشه به‌صورت غیرمستقیم و به کمک نیروهای نیابتی ضربات خود را به رژیم اشغالگر قدس می‌زد.

وی با اشاره به اینکه وعده صادق توانست اسرائیل را همچون حامی اصلی‎اش آمریکا سر جایش بنشاند، افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در عملیات وعده صادق طوری عمل کردند که سایه جنگ از سر جهموری اسلامی ایران برداشته شد و انتظاری که آمریکا و اسرائیل داشتند که با عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل شورش و بحران‌هایی در کشور ایران ایجاد خواهد شد، اتفاق نیفتاد و ما شاهد بودیم پس از حمله موشکی و پهبادی ایران به اسرائیل روند صعودی قیمت دلار متوقف شد و حتی رو به سراشیبی گذاشت.

فرمانده سپاه لرستان با بیان اینکه اگر جمهوری اسلامی ایران این عملیات و اقدام بازدارنده را انجام نمی‎داد باید منتظر اتفاقات فجیع‌تری می‎بودیم، گفت: این عملیات طوری برنامه‌ریزی شد که اسرائیل فکر نکند پایان کارش است و از ترس دست به هر اقدام و حملات همه جانبه‌ای علیه ما بزند.

وی افزود: در این عملیات جمهوری اسلامی ایران از ابتدایی‎ترین سیستم‌های پهبادی و موشکی خود استفاده کرد و در مقابل به موفقیت‌های اطلاعاتی زیادی در بحث شناسایی اهدافی که به خیال دشمن غیرقابل شناسایی بودند، دست یافت.

باقری در معرفی ویژگی‎های عملیات وعده صادق، اظهار کرد: این عملیات اولین حمله مستقیم از خاک ایران بود و توانست قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به دشمن نشان دهد.

وی افزود: «وعده صادق» یک عملیات ترکیبی بود از چندین نوع موشک و پهباد استفاده شد و در واقع این عملیات بزرگ‌ترین حمله موشکی و پهبادی ایران علیه رژیم اشغالگر قدس بود که بعد از 53 سال برای اولین‌بار به وقوع پیوست.

فرمانده سپاه لرستان عدم استفاده از نیروی انسانی را از نقاط قوت وعده صادق دانست و افزود: وعده صادق در واقع شکست راهبردی، ماهیتی و گفتمانی صهیونیست بود کمااینکه این عملیات توانست در اجرای طرح‌های آمریکا به‌ویژه طرح عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی منطقه را با خدشه مواجه کند.

باقری با بیان اینکه با عملیات وعده صادق حق خودمان را از اسرائیل گرفتیم و این عملیات تأثیر مهمی بر معادلات منطقه‌ای داشت، گفت: امروز رژیم اشغالگر  قدس ابهت خود را از دست داده و شعار «از نیل تا فرات» دیگر کارایی ندارد چراکه این رژیم از ترس حملات حماس و محور مقاومت در آماده‌باش است و مجبور است مدام در مقابل اقدامات محور مقاومت و فلسطین از خود واکنش و عکس‌العمل نشان دهند.

انتهای پیام
captcha