برگزاری آزمون طرح ملی حفظ قرآن در مهران
کد خبر: 1378359
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳

برگزاری آزمون طرح ملی حفظ قرآن در مهران

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله دوم آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم در بخش شفاهی فردا، 4 اسفند در آستان مقدس امامزاده علی صالح(ع) در شهرستان مهران برگزار می‌شود.

علی آرمون‌پور، مدیر مرکز فرهنگی و قرآنی امامزاده علی صالح(ع) شهرستان مهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا) از ایلام، با اشاره به اینکه مرحله دوم آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم به صورت شفاهی در دو بخش ترتیبی و موضوعی یکشنبه، 4 اسفند ساعت 8:30 در آستان مقدس این امامزاده(ع) برگزار می‌شود، بیان کرد: در این آزمون 50 نفر از خواهران و برادران شرکت‌کننده در رشته حفظ 3، 4 و 5 جزء در مقطع سنی بزرگسالان رقابت می‌کنند.
وی افزود: آزمون مرحله کتبی نیز روز در صحن مطهر امام‌زاده علی صالح(ع) روز جمعه، 9 اسفند ساعت 9 صبح همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
آرمون‌پور بر گسترش کمی و کیفی حافظان در سراسر کشور و همچنین تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: طرح ملی حفظ قرآن کریم در راستای اجرایی کردن این امر، ایجاد فضای معنوی و شکوفایی استعدادهای قرآنی به ویژه در بین نسل جوان در حال برگزاری است.
مدیر مرکز فرهنگی و قرآنی امامزاده علی صالح(ع) شهرستان مهران، ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: حفظ و قرائت مقدمه تدبر در قرآن کریم و تدبر نیز مقدمه عمل به این کتاب آسمانی خواهد بود؛ لذا ما باید در جهت ترویج و گسترش فضای معنوی و قرآنی در سطح جامعه و بهره‌گیری از آموزه‌های این کتاب الهی تلاش خود را دو چندان کنیم.

captcha